Petra Nyman Art & Design

torsdag 23 augusti 2012

Halvåtta hos mig! Lallersteds kycklingrullader o Fryst Cheescake!

Vi lagade 3-rätters igår! För att mysa lite extra innan Bella flyttar!
Jag o Bella lagade mat tillsammans vi hade bestämt menyn! Åkt o handlat! När vi skulle börja laga maten krånglade internet o det var där vi hade alla recepten! Fy vad  man är beroende av Internet!
Vi lyckades ändå till slut få till en fantastisk god middag! Ettag trodde vi inte vi skulle hinna få till det men exakt lagom tills vi skulle åka o köra pilatesklassen hade vi dukat o diskat undan allt. Perfekt timing! När vi kom hem var det bara o sätta sig till bords! :)

Jag kan säga att ja det tog! Min coreklass i måndags o pilates igår det känns i korsetten! Härligt!
                      
 
Har ni inte lagat Lallerstedts kycklingrullader måste ni lova att ni gör det!
16 skivor tunna kycklingfiléer
1 skivad gul lök
4 baconskivor, grovskurna
2 msk fransk senap
1 dl hackad persilja
5 dl kycklingfond
½ dl creme fraiche
1 dl grädde
1 msk smör
Salt & peppar

Gör så här: Fräs bacon och lök tills de fått färg, dra av från värmen och låt svalna. Tillsätt senap, persilja, salt och peppar. Lägg lite fyllning i mitten av varje kycklingskiva och rulla ihop. Trä upp två rullar per grillspett eller sätt ihop med en tandpetare (jag tog tandpetare)

Stek i olivolja. Häll på kycklingfonden när de fått fin färg och låt puttra i ca 15 minuter. Ta rulladerna ur pannan. Mixa skyn med creme fraiche och grädde med hjälp av en stavmixer till en skummig, Red av med maizena om ni vill ha lite lite tjockare konsistens.
Vi lagade halvåtta hos mig förrätten En medelhavsexplosion! Den kommer jag göra igen! 
Så god o fräsch den var!
Så här såg det ut i köket igår in Action! Hihi! Rörigt värre?!?

Nu ska jag äta lunch som blir rester från gårdagens middag! Mums! Alldeles tyst i huset, Claes är i skolan, Bella på körskola, R spelar golf! Jag njuter av nystädat hus! Idag har jag inga klasser, jag ska bara förbereda min 80´s spinning jag ska köra imorgon!
Lite jobb framför datorn blir det också!
Snart är det helg igen! Vart tar veckorna vägen?!?

Våran helg är redan fullbokad!:)
Sköt om er!
Kram Petra

2 kommentarer:

  1. Så synd att spinningen krockar med pilatesen! Jag får försöka mixtra så jag kan varva. Men i morgon kommer jag på din pop-spinning i alla fall! Å du, jag är SÅÅÅ imponerad av dina matlagningsorgier! Jag har tappat stinget helt och håller. Vill bara att det skall vara enkelt och gå snabbt att laga! Men några av dina recept har jag provat på Tommy, särskilt de med kyckling och han har gjort tummen upp! Själv äter jag inte kött men har börjat med fisk i liten skala. Lax är ju favvis, om den inte är gravad eller kallrökt(BLÄÄÄ).
    Kram Anja

    SvaraRadera
  2. Ja vad kul då ses vi snart på spinningen! Jag är heltaggad!:) Tack för komplimangen men jag lagar också snabbt o enkelt många gånger! Men ibland är det kul o fixa lite extra!
    Trevlig helg! Kram Petra

    SvaraRadera