Petra Nyman Art & Design

fredag 3 augusti 2012

Tacos party på en torsdag! Guacamole recept!

Igår la jag ner mig lite extra på tacobuffén! Vilket var uppskattat!
Fint skurna grönsaker o egengjord guacamole!
Alla brukar ju köra sin variant på tacobordet! Jag uttökar tillbehören för varje gång tror jag?!?

Vad har ni på er Tacobuffé?

Igår blev det! Tacoköttfärs så klart, isbergsallad, tomat, gurka, rödlök, paprika, oliver, riven tacoost, avocado, majs, färska champinjoner, Chunkey salsa hot, fet cremefraische en utan vitlök o en med, Santa Maria yellow chili mild, mjuka tortillabröd, tortillachips sourcream herbs garlic, vanliga nachochips,

Ja det var väl det hela tror inte jag missat något?!? Hihi



De här fick vi hos Diana o Patrik!
 Nya favoriter!


Hungern är den bästa kryddan! Här smäckade jag på allt i en salig röra på tallriken!
 Inte så fin bloggbild direkt men ack så gott det smakade!
 Den egengjorda guacamolen var pricken över I:t fullproppad med nyttiaga vitaminer! :) Jag kom inte ihåg receptet som Diana gjorde, men mitt blev också jättegott! :)


Recept Petras Guacamole!

2 avocado
2 tomater
1 rödlök
1/2 paprika
1 vitlök
1 dl hot chunky salsa
Smaka av med salt

Jag skar allt i småbitar o mixade ihop med en stavmixer!

Yummi!

Idag är det fredag!
Underbart!
Take Care!

Ses lite senare!
<3
/Petra

2 kommentarer:

  1. Va gott det såg ut!!! Testa banan nästa gång oxå jättegott till och ostdipp!!! Trevlig helg/ Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste jag pröva nästa gång! Låter spännande! Tacos är inget Quick fix nuförtiden?!? Hihi Trevlig helg Pernilla, kram Petra

      Radera