Petra Nyman Art & Design

onsdag 17 oktober 2012

Gondolen! På minuslistan!?! Störtloppsställning!

 Vi hade bokat bord på mitt favoritställe Gondolen! Om man inte vill äta Libanesiskt såklart! Då kommer Restaurang Underbar på första plats! Här har jag haft sådana fantastiska matupplevelser! R o jag har ätit avsmakningsmenyer två gånger, 7 rätter som varit amazing! Men igår kväll tyvärr allt var inte på topp! Utsikten kan man inte klaga på ändå! Helt fantastisk!



 Champagnebubblor!
 Förrätterna var supergoda!
Västerbottenpaj med löjrom. cremefraiche o syltad lök!
 Carrpaccio Moa!
 Men nu till min varmrätt! Inte så bra! Min torskrygg är bättre än vad den här var kan jag säga!
Den var bränd! Så hela rätten smakade som när man har bränt såsen i kastrullen typ!
Sorry Erik Lallerstedt! Det här var inte så bra! Bad hairday!
Jag är ju inte den som klagar så jag åt nästan upp allt på tallriken!
Hade vi inte varit så stressade till nästa ställe hade jag kanske lite fint sagt till?!?
 Halstrad Bränd torsk från Barents hav med lasagne på jordärtskocka och gravad lax med dillrödvinssås 285:-
Grilled cod from Barents sea with lasagna made with jerusalem artichoke and marinated salmon with dill red wine sauce
:)

E kollar in vinlistan! Per funderar på bilen han provkörde idag?!? Hihi

En espresso o lite choklad så kändes allt förlåtet! Det är inte lätt att vara kock helt enkelt! :)
Halvåtta hos mig kockarna är ju helt fantastiska!
Men sen när jag kom in på toaletten o fann hela toalettsitsen liggandes på golvet!
Då kändes det inte så mycket "finaste restaurangen Gondolen" längre!
Störtloppställning för min del!
Tur att man har starka benmuskler! Hehe
Nu drar vi vidare!
<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar