Petra Nyman Art & Design

lördag 17 augusti 2013

Bästa LCHF Pastasåsen! PMS! Olydig Chihuahua!

Öl, gräddig pastasås o en jävla pms! Vem kom på det ordet eller uppfann den himla magsmärtan!?! Ska jag föda tvillingar eller vad är det frågan om?!? Min familj håller sig på lagom avstånd! Grr... jag är inte o leka med nu ska ni veta! Riktig grinkärring på hugget precis hela tiden!
 
Inte ens en dag med sol o Lisas underbara pasta vid poolen kan få mig på bra humör!
What?!? Man blir mörkrädd för sig själv liksom!
Jag som är en positiv människa normalt sett även om jag är rädd för en massa saker?!?
Har tänkt mycket på döden idag då en ungdoms vän i min ålder försvann från vår jord alldeles nyss!
Det gäller att leva livet varje dag!
Då får man ju ännu mer dåligt samvete! Snyft!
Längtar så efter Bella så jag bokar nog en resa dit snart!
New York! <3
 
 

 Smygfotade min kollega som körde LitfIt utomhus på KMTI  i fredags!
Det var hans pass jag vikade på dagen innan vi reste till Nerja! Då jag inte kunde röra mig på 5 dagar! Haha! Imorgon söndag kör han Tabata.... tänkte hoppa på det om det inte blir fullbokat?!?
Till veckan börjar höstschemat! Då smäller det! I alla fall för min del! ;)
 Ingredienserna till världens godaste "Lisa pastan" ...Mmmmmm! Skulle bjuda på den" Halvåtta hos mig" som vi ska dra igång med till hösten! Men kom på att det inte är så smart att bjuda på gästernas recept! Hihi.....?!? Shit också! Hjälp mig med ert bästa recept! PLEASE! :) <3 <3 <3
Receptet hittar ni
 
 
Lova att ni lagar! Ni kommer inte bli besvikna!
 
Vår Wilma stategiskt placerad!
Kanske en pommes kan trilla ner o jag har full koll?!? Hmm
Jo vi gick faktiskt en valpkurs med henne! Men vad hjälpte det?!?
<3
 
Den här lillA RÅTTAN har varit olydig idag!
Rymde som en liten mask under staketet o jagade två rådjur på vår udde!
Det var ju rätt dag där Elsa för rådjursbockjakt! ;)
 Men du förstår ju inte att du bara väger 2,5 kilo!
INGEN blir rädd för dig!
 
Möjligtvis ditt söta underbett kanske kan skrämma bort något rådjur?!?
 
<3
 
Ha en underbar lördag fina cybervänner!
Hoppas pms skiten är över imorgon!
 
/Petra

9 kommentarer:

  1. Hej Petra!
    Jag gör ju inte mat på recept, men har ofta gjort god fläskfilégryta som gillas ;)
    Från början hade jag Lidl´s goda fetaost i chili i, men den har utgått så jag ändrade lite.
    Fläskfilé brynes i smör, sv peppar från kvarn..
    Vitlök
    Pepparsalami
    Sambal Oelek
    Riven Ost
    Fetaost
    Grädde
    Lätt Creme Fraiche
    Lite Maizenastärkelse

    Låt puttra länge...Jag brukar ha Egna Klyftisar till :)

    Eller varför inte en enkel Tortellini-så god:
    Tortellini
    Krämig sås på:
    grädde, mjölk, maizena och ost & mycket vitlök
    kokta ägg
    rökt skinka
    och färsk persilja
    Salt och peppar från kvarn...

    eller Tortellini med Tomat, vitlök och basilikasås...också gott och enkelt..

    Men det är klart ...du vill väl vinna så det får kanske inte va enkelt :)

    Kram Gizze


    Mycket Soya (den ska vara riktigt mörk)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för så många bra recept tips! Mmmmm vad gott det låter!Såg att du var bortbjuden på middag idag! Va härligt! :) Kram Petra

      Radera
  2. Ps ...den där soyan...den ska va i fläskfilégrytan...vet ej varför den hamna på efterkälken ;)

    SvaraRadera
  3. Pastan ser ljuvligt go ut & tänk att få den serverad vid pool...Inte illa ;)
    Hoppas det är bättre med pms-skiten ida'...

    /Kramar Annmi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej den är verkligen Lovely! Jag mår bättre idag trots grått väder! :)Kram o ha det bäst!

      Radera
  4. Mums så gott, den måste jag testa.
    Hoppas du mår bättre idag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är verkligen ljuvlig! Jodå jag mår mycket bättre idag även om vädret är grått! Funderar på att åka o köra ett Tabatapass! Ha en underbar söndag fina du! <3

      Radera
  5. Du, om någon har ju en hel massa smarriga recept i bloggen, som du kan använda!?! Vi kanske ses på tabatan, har äntligen blivit av med träningsvärken från förra gången, så nu är det dags för en ny...
    Kramis Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kanske ska börja leta där hihi?! Jag såg dig allt på Tabatan du såg grymt stark ut! Fy f-n vad jobbigt det var! Hihi Kram Petra

      Radera