Petra Nyman Art & Design

tisdag 2 oktober 2018

Grand Finale! Vidare till Split!

Allting har ett slut så även denna fantastiska vecka så detta blir
sista inlägget härifrån. Skönt att allt äntligen fungerar med bildöverföringen igen.
(säkert skönt tycker en del att det var sista inlägget men 
man behöver ju verkligen inte läsa om man inte vill så det så) ;)
Tänkte nästan ge upp bloggandet ettag! Hatar när tekniken 
strular man tappar sugen liksom:(
Men skam den som ger sig! ;D!

Känns ändå rätt mysigt när det smattrar på fönstret utanför här hemma,
jag sitter med kaffekoppen o datorn i knät o bara drömmer mig tillbaka 
till denna fantastiska vecka. Kan inte skriva det nog många gånger ju!

Woman in red från Lise Sandahl ute på finpromenad efter att ha
vinkat av Pierre o Anna vid färgan som reste några dagar innan oss.
Så galet fint här i hamnen älskar doften o när alla caféer vaknar till liv.
Nån som jobbar o nån som njuter av färskpressad juice o kaffe (inväntar toasten)

Vi andra kände för en pooldag på vackra hotellet Amfora igen.
Så där hängde jag, R, Marika o Robin.

Vi delade på en Pizza, grekisk sallad o kycklingsallad allihopa samt
lunchölen som släckte törsten i värmen;)

Jag tog en grym nack o ryggmassage innan lunchen! Glömde telefonen men
vilken fin utsikt det var över havet!

Robin hakade på med samma massage efter mig!
OMG så skönt för en stel nacke o rygg!

Robin skulle jag kunna hänga med varje dag! Vilken härlig humor
vänlig, rolig så underbar kille ni har Marika o Dennis!
Vi kommer till Örebro o Casanova snart o besöker dig Robin!
;D!
Kan ju ärligt erkänna att jag längtar tillbaka nu när jag tittar på alla bilder igen ;)
Sista middagen med Marika o Dennis blev på ett jätte trevligt ställe som jag tyvärr 
glömt namnet på nu men det var  gott kött o goda såser.
Det var riktigt gott med en rejäl köttbit efter all fisk, pasta o sallader;)
Som vi kämpat med i veckan haha!!!!!
Underbara Dennis o R! Så omtänksamma o gulliga män vi har  <3
(fick visst tag en riktigt suddig o dålig bild så den ska bytas ut när
jag hittat den rätta i mobilen) ;))))
Det blev en tidig kväll då Marika o Robin skulle flyga hem 
tidigt på morgonen vi lite senare samma dag.

Här har vi precis blivit avsläppta med taxin o  är på väg 
till färjan som tar ca en o en halv timme till Split.
Gissa vilken som är R:s resväska o vilken som är min?! hihi
Här väntar vi på färjan som ska avgå vid 12-tiden.
Jag beställde in French toast o fick in något sött sliskigt med honung så det
blev bara kaffe o juice för min del. Trodde jag skulle få en med ost o skinka
så dålig koll av mig! ;)
Vi slängde in väskorna på hotellrummet när vi kom fram till Split o gick ut på stan.
En myslunch med sin man o en supergod pasta med tomatsås.

Vet inte hur de lyckas få till så goda tomatsåser här? Jag har cravings på
pasta med tomatsås måste försöka få till en lika god här hemma.
Så mysigt att bara gå o strosa i stan. Split är väldigt mysig stad det också.
 Lite större stad än Hvar.

Vi slank in i  några affärer men hittade inget att shoppa direkt.
Fanna massor av fina höstkläder inne på Zara men.......
Hade ingen plats i resväskan ändå
efter all olivolja etc vi köpt ifrån vingården
som ni kan läsa om i några inlägg tillbaka!;)

Vilken vacker dag i Split alltså!
Marknad o någon som tydligen satsade  helhjärtat <3 på solglasögon försäjning?;)

Vet inte om det gick så bra?!

Vi gick hem o vilade lite på hotellrummet innan vi gjorde oss iordning
för kvällen o strosade  ner till restaurangen vi hade bokat bord på.

Min älskade man <3 Like Lady o Lufsen <3
;)
R åt kött o jag den godaste pastan med tomatsås igen haha....
jag sa ju att jag hade cravings hihi

Vi var så galet nöjda med både maten o servicen
så det blir ännu en fullpoängare här i Croatia.

CHOPS Grill Steak & Seafood kolla in Tripadvisor 
(ligger precis mellan Zara o Guess typ)
Så mätta o belåtna när vi promenerade hem ca 10 min till hotellet.


Här är vyn från vårt fina hotellrum på morgonen innan vi bara gick utanför dörren
i princip o åt frukost.
Så himla trevlig personal, bara några få rum men snyggt o modernt inrett,

Frukost innan vi tog en sista morgonpromenad i Split innan taxin hämtade upp oss
för att köra oss till flygplatsen,
Nej det råkade bara bli en bild här på allt bröd  men det fanns
såklart allt annat också på den lilla fukostbuffén.
Gamla stan med massor av vackra fasader.

Vi strosade ner mot hamnen i värmen.



Äntligen tillbaka till hotellet o en iskall flygplansöl innan taxin kom o
hämtade upp oss.


Det blir sista inlägget  från vår amazing vecka i Hvar o Croatia.

Tusen tack Dennis o Marika för er fantastiska gästvänlighet hos er i
er vackra  Villa Royal.

Villa Royal i Hvar kan ni kolla in här....... om ni vill hyra  ett mysigt lägenhetshotell
hos bästa Dennis o Marika!

<3


Även min tidigare  kollega på KMTI, 
 vår vän Linda Chebbi brukar anordna Zumbaresor dit
O de brukar ha HUR KUL som helst kan jag lova!

LOVE!
Här hemma smattrar regnet o jag har precis räddat 
en groda från att drunkna i poolen <3 Dagens goda gärning!
(känns som att Maria Montazami kunde ha sagt just denna mening)?! Hmm...


Nu ska jag köra lite pilates härhemma! Hundarna vägrar gå ut så
det blir ingen hundpromme.

Jag har precis skrivit handlingslista.

Höstigt o mysigt med tända ljus. 
Tänk att allt handlar om balans här i livet <3

Imorgon är det sol utlovat enl. yr.

Ta hand om er!

Redan Oktober  o Rosa månad då måste vi hjälps åt.

<3

Kramar Petra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar