Petra Nyman Art & Design

tisdag 16 augusti 2016

Nyklippt o Kaftan från Cut in Kitchen! Tips på mumsig sallad!

Hej kära vänner! Hoppas ni har det bra! Har ni börjat jobba efter semestern?
Jag har haft en alldeles underbar helg, varit på möhippa men det kommer i nästa inlägg! Jag har haft så struligt med min dator som säger att startskivan är full trots att jag raderat hur mycket som helst!

Tror jag lyckas få in några bilder men som sagt Dianas möhippa kräver ett eget inlägg! Hihi

Som tur var hade jag en klipptid dagen innan möhippan o det var bara en slump!
Ibland ska man ha tur lixom! ;))

Gigi har jag lärt känna på mina Tabataresor som jag gjort ett antal gånger nu hihi (3 st) o i slutet på oktober bär det av igen till underbara Marbella. Hon tillsammans med Linda Modin Klemner är en av anordnarna till dessa fantastiska resor.

Egentligen ska jag inte göra reklam för henne för det är svårt nog som det är att få klipptid hos henne haha, men hon är iallafall helt underbar! <3 <3 <3

När jag var där i fredags fick jag lite moraliskt stöd också eftersom jag verkligen skulle utanför "comfortzone deluxe" o åka iväg till Stockholm på möhippa o dessutom bo ihop med en snygg "pingla" jag aldrig träffat förut!

Min kompis Diana som ska gifta sig är mycket yngre o så också hennes kompisar så man kände sig ju som tanten i sällskapet hihi. Men som sagt mer om det i nästa inlägg!
Gigi kapade en bit o lade i lite slingor så skönt att få bort lite torrt risigt hår efter alla salta bad.... i Nerja!

Märkte  ni att jag skröt lite nu! Ingen badkruka här inte!! ;D!

Så kul att se sina målningar hängandes på väggarna på Cut in Kitchen också! Har ni vägarna förbi gå in o kika på dom! Hon bjuder säkert på kaffe! ;) Eller så kan ni köpa hennes fantastiskt snygga kaftaner!

Självklart fick jag med mig en hem! Kunde inte låta bli! Helt i siden, går att vända ut o in så det är nästan som ett Kinderägg!!

Det bästa är att det bara finns ett ex av varje! Gigi designar o syr upp dom i Barcelona,  nu väntar jag med spänning på vinter-höst kollektionen då kommer det vara lite pälskrage på också! Wow så snyggt!


Min webb butik Petra Nyman Art & Design hittar ni HÄR!
Min jumpsuit är från Lise Sandahl! <3
Kaftan är verkligen perfekta plagget när man har den lilla svarta som känns lite för kort hihi!!!
Måste bara tipsa om en så god sallad som Fia o Bella fixade häromdagen!

Blandsallad, körsbärstomater, nektariner, salladsärtor, fetaost, pinjenötter, knaperstekt bacon, grillad kyckling, granatäpple!
Jösses så gott!


Här trodde vi att vi skulle kunna sitta ända tills vi fick fly in eftersom ett helt getingbo trodde de var bjudna på lunch! Grrrrr................sånt händer aldrig i Nerja!!!!

Jag har träningsvärk som känns värre än en influensa också! Jag har kört Almenäs pokalen! ;)

Nu ska jag fortsätta med inlägget om Lady Di s möhippa! (och beställa en parfym på nätet)

 Imorgon ska vi på Oktoberfesten o på lördag är det Island Festival här i Karlstad! Ingen rast ingen ro!!!! ;D!

<3

Kramar Petra





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar