Petra Nyman Art & Design

tisdag 15 mars 2016

Torskrygg i foliepaket med remouladsås! Lite smånervös!

Vilken underbar vanlig dag vi hade igår!

Det där med balans i livet är viktigt! Det är inte kul att bara ha semester utan lite vardag är verkligen lycka det också!
Älskar torskrygg! Sallad (spenat, dill o persilja) o Remouladsås recept hittar ni HÄR!

Att vara tillbaka på KMTI o köra ett svettigt spinningpass gjorde att endorfinerna o lyckohormonerna sprutade! <3 Fullsatt av härliga träningssugna människor var ju grädden på moset!

Träffade härliga kollegor o vänner dessutom! Köpte som vanligt med den goda salladen från Mollys Hörna som alltid efter måndaglunchspinningen.

Bästa starten på veckan!
Så busenkelt med fisk i foliepaket! Igår köpte jag delikatess potatis som jag delade i småbitar som fick åka med i foliepaketet tillsammans med dill o schalottenlök.
En klick smör, en skvätt olivolja, lite citronsaft o salt o peppar sen skjuts in i ugnen ca 25 min på 200 gr.
Mums! Jag gjorde även min egna remouladsås som jag alltid gör  receptet hittar ni



Vi tog även en härlig hundpromme i vårvädret. Åh vad jag älskar vardagsrutinerna igen även om strandpromenaderna var helt underbara de också! ;)))
Elsa vår Chihuahua (svarta vovven) "spidar" alltid på när vi är på väg hem igen!  Hon vill helst ligga o mysa i hemmavrån hon ;)

Farmor o farfar, Claes o Josefin har tagit hand om odjuren när vi varit i Thailand.

Tusen tack för hjälpen!

<3

Igår somnade jag strax efter åtta igen!

Jag tänkte jag skulle se Sofias Änglar i sängen men efter 10 min var det kört! Haha

Vaknade pigg o utvilad 05:30 så det är ju inga fel det heller men väldigt ovant då jag är en riktig kvällsmänniska egentligen!

Idag är jag lite nervös! Jag ska göra en kosmetisk tatuering av ögonbrynen.

Eller rättare sagt jag är ärligt talat LIVRÄDD! ;) Tur att det är Påsk snart ifall det blir helt fel?!?
Kan man ju alltid klä ut sig till Påskkärring?!? Hehe

<3

Jag berättar o visar er hur det gick senare!

Ha en fin tisdag kära läsare!

/Petra

1 kommentar:

  1. Det kommer säkert bli kanonbra! Vilka underbara maträtter du gör�� Härligt väder vi har idag.
    Hälsar Moa

    SvaraRadera