Petra Nyman Art & Design

måndag 6 oktober 2014

Tiger of Sweden! Vansinnigt god Kreolsk gryta! Nya elementskydd!


 Nu är det måndaglunch! Det börjar kurra i magen! KN radio är på i bakgrunden! Jag har druckit kaffe i sängen o kollat Nyhetsmorgon! Jobbat ett par timmar o tagit en hundpromme! <3
Vad tycks? Jo man kan köpa annat än korv med bröd på fotbollsmatcher! Jag o Ika skrattade men det är faktiskt sant att jag köpte de här i lördags på fotbollsmatchen! Hihi Förra lördagen hade nämlgen Ika på sig sådana här stövlar o jag blev stört förtjust! De kom från Sunnes fina affär Garderob Ikas sons tjej jobbar där så hon tog med ett par till mig som hon levererade på fotbollsmatchen i lördags! Hon var ju såklart där o kollade in Wille när han spelade! <3 Tusen tack alla inblandade för hjälpen! Det är en fantastisk kvalité o de är dessutom väldigt sköna på! Jag gick in dem när jag lagade mat igår! ;) Tror dessa kommer bli väldigt användbara i höst är jag övertygad om!
Helgens färska blommor står sig fint än! Fairtrade rosor! Ett fynd för 39:- på Ica!
Fina liljorna jag fick av mamma! <3
Åh vad gott det här var! Slår nog alla veckans middagar! Fick tips av Ica på fotbollsmatchen i lördags!

Recept Kreolsk gryta!
Ingredienser:

Fläskfilé
2 kabanosser (ölkov) 
2 röda paprikor

1/2 dl Balsamicovinäger
1 msk oxfond
1 liten burk syltlök
1 liten burk cornichons eller ättiksgurka
1liten burk oliver
1 pressad vitlöksklyfta

3 dl grädde



1. Skär fläskfilén i centimetertjocka skivor som du bultar ut lite lätt. Skär korven i skivor.

2. Strimla paprikan. Sila av syltlök, gurka och oliver.

3. Fräs snabbt upp korven i en gryta. Ta upp den.

4. Bryn fläskfilén, salta och peppra. Pressa ner vitlöken

5. Lägg i korven, vänd ner paprika, syltlök, gurka och oliver. Häll på grädden, oxfonden och Balsamicovinägern

6. Låt puttra svagt i ca fem minuter. Smaka av med salt o peppar! 
Detta var gudagott!
Jag serverade med en sallad, ris och vinbärsgelé! Så himla gott!
Toppbetyg!
Titta nu är elementskydden på plats! Så rent o fint det blev! inga sladdar o skit bakom tv:n längre! ;)
Jag är så ivrig så jag har inte ställt något i fönstren än! Hihi
Fick lite djupare fönsterbänkar också!


Gillar "tassarna" också! Eller vad det nu heter?!? ;)
Idag ska det inhandlas nya fräscha orkidéer! Inte en enda som blommar just nu!
Det blir perfekt när vi åker till spinningen ikväll då passerar vi Kalenius! 
Så skönt det ska bli att träna idag! Har inte kört sedan i fredags! Fullsatt pass dessutom! Hoppas ingen ångrar sig innan kl 17:00 nu! ;D

Igår kväll åkte Bella tillbaka till Stockholm o balettakademien! Hon har varit hemma sen i torsdags o vi har haft en så mysig helg! <3 R skjutsade henne till tåget! Det blir så tomt när man haft henne hemma några dagar! <3 
Nu är R o hämtar sushi! Det var längesen jag åt så det ska bli gott!

Ha en fin måndag!

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar