Petra Nyman Art & Design

söndag 12 oktober 2014

Pms Helg! Regn i Solstan! Påbörjad resa!

Hej hoppas allt är bra med dig! Den här helgen har jag hasat runt i morgonrock både lördag o söndag!
Lördag åkte R till Örebro o såg när Färjestad fick styrk av Örebroarna! Grattis Älskling! Han är nämligen från Örebro min man! <3 Claes var ute o firade fotbollssegern för CU o jag var helt ensam hemma i morgonrock  o värsta mensvärken! Blä! Det har dessutom regnat o varit grått här i solstan! Plus en del andra tråkigheter som att morfars syster dött visserligen 99 år men ändå (jag tänker mycket på döden måste jobba med det, en riktig katastroftänkarmänniska, många bilolyckor som skett här på E18 så please drive carefully!)  eftersom morfars föräldrar dog unga så har hon varit som en mamma för sina småsyskon! Blir man så gammal får  man ändå vara väldigt nöjd! <3 Vila i frid Ingrid! Plus en del till tråkigheter o irritationer som jag inte vill gå in på här!

Åhh varför tog jag inte på mig regnkappan för som Matte sa?!?
Jamen hur söt får man bli! Elsa mitt levande lilla gosedjur! Så älskad! <3 
Å jag älsar Wilma tanten lika mycket så det är inte orättvist o alla i familjen såklart! Pöss!
Middagarna har sett ut som jag känt mig ungefär! Vissen!
Sveriges grillmästare 2014! <3 Kan vara Grand Finale för den här säsongen?!?
Glamlördag!
Lunch!  Två snabba! Morgonrock o fett hår o en mage som inte hade sina bästa dar!
Ensam lördag middag! Lyckades få ihop två varma mackor i ett naffs av rester i kylskåpet (vilken bedrövligt ful bild)! Inte ett skit på tv, helt ensam hemma, förutom Elsa o Wilma då! Tur att jag har dom! Hade tv:n Fångarna på fortet på i bakgrunden! Vet ni att det var 24 år sedan första programmet sändes! Inte undra på att man börjar tröttna liksom?!? R kom hem till slut o vi satt en stund o pratade innan läggdags! <3
Vi  har ätit köttfärsåsrester ikväll! Plus att jag hade köttfärsås på lördagens varma toast också! Helgen kan summeras som ingen glamhelg för fem öre! Ingen träning heller om inte fredagens spinning räknas in där? Sorry jag vet inte vad som händer med mitt positiva jag när jag har mens! Vet ju att jag borde träna o äta extra bra dessa dagar men jag har fullkomligt struntat i allt den här helgen!
 
 
 
Jag går fortfarande i morgonrock! Men  just nu känns allt så mycket bättre! Tror det börjar gå över för denna gången!
Idag har vi plockat här hemma! Städat o sorterat! Vilken skön känsla det är när det blir rent i köket! Rensa saker som man inte rört sen Hjälmaren brann liksom! Jag konstaterade att det behös rensas överallt i vårt hus! I varenda låda! I vartenda skåp! Så nu ska jag ta tag i det! Jag har en plan!
 
<3
 
 
 
Imorgon är det dags för träning igen! Jag kör min spinningklass 17:00 på  KMTI imorgon!
I skrivande stund 10 reserver! Hoppas vi ses! ;D
Finns inget bättre, träning, underbara människor, fullt ös!
 
Det ska bli en rivstart på veckan! Nystart!
Just det bokat en rolig sak idag!
 
 
<3
 
/Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar