Petra Nyman Art & Design

söndag 26 oktober 2014

Livet på en räkmacka! Sj är ett skämt! Kan något mer strula nu?

Vilken helg! Puh!
 Jag skjutsade precis ner Bella till tåget! Eftersom Bella råkat spärra sitt bankkort men hittade det strax därefter igen, för att aktivera det igen behöver hon hämta en dosa på banken (den hon hade glömde hon i NewYork) banken stänger 15:00 o balettakademien slutar 17:00 så då har hon inte hunnit dit o fixa till sitt bankkort än, därför parkerade jag bilen precis utanför tågstationen så hon kunde köpa biljetten med mitt kort! Ja tänker ni då varför fixade ni inte en sms biljett! Nej därför att när Bella kom hem låste sig hennes Iphone o hon trodde hon kom ihåg den enkla pin-koden men det gjorde hon tydligen inte?!? Var för lätt antagligen! ;) Så den är avstängd tills hon kommer hem till Stockholm o kan låsa upp den! Ja tänker ni då varför skrev ni inte ut biljetterna hemma då? Jo för att R hade med sig sin dator till Manchester o det är den enda datorn för tillfället som skrivaren är installerad på! Puh o när jag kom ut var en parkeringsvakt som stod vid min bil! Grr  Väl hemma igen har jag suttit vid datorn en stund så hör jag hur dörren låses upp o Bella kikar in! What? Sj tågen var ett enda stort kaos! De hade ingen aning om någonting troligtvis skulle det inte gå några mer tåg till Stockholm ikväll, stopp i Hallsberg! Yes då försökte hon boka bussbiljett imorgonbitti istället! Men det gick inte med mitt bankkort för det var ingen säkerhetskod på den så nu har vi sms:at R att skicka sitt kontonr med säkerthetskod! Det är superviktigt att hon är i Stockholm imorgon före 13:30 annars får hon inte vara med på föreställningen! Ja  men ni hajar va? Tyvärr är det inte slut än! I lägenheten i Stockholm använder man en liten elektronisk nyckel för att komma in i porten! Den funkade inte i fredags när hon skulle med tåget till Karlstad så nu har hon tagit R:s men vi vet ju inte om den funkar heller!? Inte så kul när man inte har telefon o kan ringa till vaktmästaren om man inte kommer in!? Så hon facebookade till några kompisar att hon kanske kommer upp till dem o ringer vaktmästaren om hon inte kommer in?!? Ja men nu ligger hon i soffan här hemma o kollar på inspelat Så Mycket bättre! Jag är ju lycklig som slipper sova ensam! Hehe.............
 Igår kväll var jag ensam hemma då var hon hos kompisar! Jag åt en mycket god räkmacka o korkade upp en flaska bubbel! Det kan man göra trots att man är ensam hemma för den kostar inte så mycket!
Tror 89:- för en flaska torrt iskallt bubbel så det gör inget om det blir över!
Nej nu ska jag banne mig gå o ta ett glas bubbel eftersom halva flaskan är kvar sen igår!


Skål på er! ;D!

Happy Sunday!

<3

/Petra



2 kommentarer:

  1. Vad sägerman?! Hur lyckas sj?
    Hoppas hon hinner i tid.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det var droppen! Men nu har jag skjutsat henne till bussen som skulle gå 07:20 så får vi hoppas att den resan går bra! Mysigt för mig att ha henne hemma en kväll till ändå! :) Ha en härlig måndag! Kram Petra

      Radera