Petra Nyman Art & Design

torsdag 2 oktober 2014

Love life! Vedleverans! Bensinstopp! Tjejligan är här!

 Det bästa idag är att Bella är hemma igen! Nej inte kul egentligen eftersom hon har ont i halsen! Jag övertalade henne att inte dansa 7 timmar per dag på balettakademien när man inte mår bra! Hon löd sin mor o tog tåget hem till Karlstad idag!;) Detta bestämdes imorse! Sen nästa historia! Jag åkte till Tieto för att köra lunch Powerstep! När R kört fram bilen från garaget, min var inlämnad så fanns det noll bensin i tanken vilket var tur eftersom det är en dieselbil!!! Haha Det var en liten. liten bit till det röda strecket så jag kände det går nog! Efter det svettiga passet på Tieto hämtade jag Bella vid tågstationen o vi åkte hemåt! Ända tills vi kom till Skoghallsrondellen då segade min fina bil ur o vi fick långsamt rulla in på en busshållplats! Där tog det stopp! Oj jag fick panik! Det fanns ingen dunk i bilen så vi fick glatt promenera hem samtidigt som jag ringde o förklarade läget för min kära man som lämnat bilen  utan en droppe diesel! Eftersom jag skulle köra pass hade jag inte tid att tanka!Ingen bil jag kör ofta direkt kan jag säga! Så han låg lite på minuslistan! Pöss! ;) Bella bara skrattade o lättade upp stämningen! Va kul jag har aldrig varit med om bensinstopp förut!;D 
Några kilometers promenad hem i dyngsvettiga kläder! Ett stopp på Ica för att hämta ut min Rosa kappa som var skitsnygg förresten! <3  R hade ringt o fixat så Claes kompis Matte som är målis i CU kom med en 10-liters dunk hämtade mig o skjutsade mig till bilen! Hade jag rullat någon meter till hade ingen trafik kommit fram alls då det var räcken på sidorna! Hade bussarna backat hela vägen då?! Ja ja allt gick bra! Ingen blev skadad o det är ju det viktigaste bara materiella saker! Men oj jag hade visst fått en rejäl skråma på bilen också! Inget jag märkt under dagen men nu måste den också in på verkstan! Vi tar en bil i taget! Snart är min hemma igen! <3
Den här bilen var det!;) Det har kommit en leverans! Tjoho! Många myskvällar som ligger där!
I tisdags åt vi varmrökt lax med smögenröra! Igår lillördag gjorde jag kålpudding Lchf med massor av grädde!
 Väldigt enkelt! Jag strimlade 1/4 vitkålshuvud med en osthyvel! Hackade en lök som jag stekte i lite smör! Sen stekte jag köttfärs med massor av kryddpeppar (mycket viktig ingrediens) salt o vitpeppar Varvade dessa i en ugnsform, plattade till lagren! Hällde över 2 dl grädde som sedan fick gotta till sig i ugnen ca en halvtimme på 200 gr.

 Jag älskar kontraster i matlagningen! I förrgår åt vi varmrökt lax o idag kyckling med jordnötsås!
 Min älskade mammi kom förbi o hälsade på mig o Bella idag! <3 Tänk att jag har fått en så underbar mamma!
 Här ser ni tre löpande tikar! Hihi Men det gick bra ändå! ;)
Bella ville teste min nya systemkamera! ;)
Den här bilden ska vi döpa till ELSA LÖPER fotograf Isabella Nyman ;D <3
 Idag har jag varit på vår Ica affär o handlat två gånger! Ser någon på Insta som handlar en gång var sjätte vecka! Hur går det till liksom? Impressed! Det här var iallafall grymt gott! Kyckling med jordnötsås! Jag lovar att lämna receptet imorgon för det här måste ni bara laga!
Vilken otroligt mysig kväll vi har haft! Fia kom förbi o sen Olivia! Vi har suttit i flera timmar o pratat gamla minnen o skrattat! Tom Claes satt kvar vid middagsbordet ett bra tag!
 Vi har varit frusna hela dagen så det var grymt mysigt med lite brasvärme o doft!
Mamma hade med sig blommor! Älskade Liljor!

<3

Idag har jag kört Powerstep!
Imorgon kör jag 80s 90s spinning o direkt efter ZUMBA!

Kom vet jag! Det kommer bli PARTY!

Kraaamar Petra

4 kommentarer:

  1. Ser mysigt och gott ut alltihop....härligt pass att plocka in all ved också :) Gratis träning :)
    Handla ofta...det gör jag...är i minst två matvarubutiker Varje dag ....
    Fin fredag på er! / Gizze

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! <3 Jag brukar skriva handlingslista o skicka min man till affären! Ibland blir det inte det jag har tänkt mig så då kan det blir två besök till affären här också hihi! Hoppas helgen varit lugn o skön! Kramar Petra

      Radera
  2. Myselipysigt & gottit ♡ ..
    /Kram Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! <3 Jag älskar dessa mysiga höstdagar! Hoppas helgen varit lugn o skön! Kramar Petra

      Radera