Petra Nyman Art & Design

fredag 18 oktober 2013

Zumba gånger två! Fredagsfeeling! 3-års kalas på KMTI!

Hej! Vilken gudomlig fredagsmorgon vi hade här på Edsviken imorse!
Jag var helt enkelt tvungen att gå ner på bryggan o ta en bild! Spegelblank
Vänern som höstfärgerna speglade sig i! Nästan så man blev tårögd!?:)
Nu sitter jag tung som bly i soffan efter dagens o veckans sista klasser!
Det blev inte riktigt som jag tänkt mig idag! Jag hade laddat så för att köra
min 80s 90s spinning på KMTI, tycker själv att jag fixat ihop en väldigt bra
mix! Tyvärr hade stackars Linda som skulle köra Zumban blivit magsjuk!
Så då fick vi göra en rokad så jag körde Zumban o Marianne hoppade in
o körde min Pop-spinning! Allt löser sig! Men man går o taggar o laddar
hela dagen för att köra sitt pass så ska man helt plötsligt tänka om!
Det tar lite kraft!
Min nya mix får helt enkelt vänta tills nästa vecka eller om jag kanske tom
kör den någon dag till veckan! Hur som helst gick Zumban jättebra trots
att det var 100 år sedan jag körde Zumba på KMTI!
Fullsatt dessutom!
Fast jag saknade min fredagsspinning!
Det har blivit min lilla spinningfamilj som kör en liten förfest varje fredag ju!
Hihi!
<3
Man blir grymt trött i kroppen av Zumba!
Man tänker inte på det när man kör! Men efteråt!
Jisses!
Då har jag kört dubbla underbara Zumbaklasser i dag!
Lite hjärngympa för instruktören också!
 
Vi har 3-års jubileum på KMTI idag!
 Fattar inte att det var 3 år sedan vi flyttade in i de nybyggda lokalerna!
 Man blir alldeles matt så vacker det var imorse!
Jag satte på kaffe o hämtade tidningen imorse!
R har varit lite krasslig den här veckan
annars brukar det alltid vara han som fixar detta! <3
 
 Jag kunde inte låta bli att gå ner på bryggan o ta en bild!
 När jag gick upp från bryggan såg jag
björkveden som låg där så vackert så jag fotade
o börjar så smått att känna mig som Ernst! Hihi
 3-års fest på KMTI så vi lottade ut vinster på alla klasser idag!
Jag har inte förstått vilket underbart mellanmål det här är
förrän idag! Den här krämiga Turkiska yoghurten är helt gudomlig!
 
 
 Varma hallon, turkiskt yoghurt, krossade linfrön,
solrosfrön o valnötter! Ja men det var sagolikt gott mellis!
Smakade smaskens efter dagens första Zumbaklass på Tieto!
Nu sitter vi fastklistrade i soffan!
 
 Eftersom jag kom hem kl 18:45
blev det en enkel fredagsmiddag!
 Men så gott med lite räkor, aioli o ostplock!
Bena känns som bly!
Det blev inte bättre efter två glas Champagne!
Men uj vad gott jag mår!
Kommer somna som en prinsessa på kudden ikväll!
 
Puss på er o hoppas ni har en härlig fredagskväll!
Nu börjar Idol igen!
Utröstningen är avklarad o nu har vi ett resultat!
Hoppas Kevin går vidare!
<3
 
Vem lever farligt?!?
 
Hörs imorgon!
xx
/Petra
 


4 kommentarer:

  1. Otroligt vackert,mysigt & gottit <3
    /Kram

    SvaraRadera
  2. Verkligen fantastiskt vackert!! Vilka färger, helt otroligt!
    Eller hur att turkisk yoghurt och bär är fantastiskt gott! Men passopp så du inte köper fel i hastigheten och köper den 3,5%-iga varianten. Blä, helt enkelt. Jag brukar göra en dressing på turkisk yoghurt, a-fil, kanel, flingsalt och curry. Då man har den perfekta balansen i dressingen skall det varken smaka kanel eller curry utan en helt ny smak. Attans god!!
    Kramis Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anja! Det lät väldigt spännande! Det ska testas! Ja det var så vacker så jag blev tårögd hihi! Kram Petra

      Radera