Petra Nyman Art & Design

torsdag 24 oktober 2013

Exakt två månader kvar till Jul! Veckans middagstips!

Hej på kvällskvisten! Guess what! Här kommer ett blogginlägg!;) Ibland är man
så sugen på att blogga o den här veckan har jag inte haft någon lust alls!
Jag har inte haft något kul att skriva om!
Känt mig trött på mig själv liksom!
Det har varit mycket jobb o många pass den här veckan!
Men vänta tills nästa vecka DÅ ni! Då ska ni få följa med till New York!
Säkert lite hormoner o PMS som spökat också! Några dagar med 
skitväder kanske påverkade mer än vad jag kunde tro?!
Hur som helst så mår jag mycket bättre! 
Idag har jag vikat på spinningpasset före mitt egna spinningpass
o sedan lite core träning på det! Nu är jag så skönt trött i kroppen!
Kul att Johanna som jobbar i repan var med o körde alla passen som
moraliskt stöd! O Zumbafröken Linda! Så kul!
Nu har vi har ätit pizza framför tv:n!


Idag var solen framme igen! Känner mig redan på bättre humör!
;) Jag har ju så mycket att se fram emot!
<3 Jag har så många underbara vänner, familj o kollegor!
När jag kände mig som mest nere damp det här brevet ner i  Postlådan!
Gissa om det värmde o kom verkligen precis lägligt när jag behövde det!
Tack fina underbara Tina för vinsten o dina fina ord! 
Ni hittar hennes underbara blogg

Idag fick jag dessutom ett gulligt sms från Karin där hon tackade för att jag ställde upp
o körde dubbla spinningpass idag hon skrev att hon också skull köpa änglavingar till mig!
<3 
Jag har hunnit med mer roligheter i veckan!
I måndags var jag o fina Diana ute på en lunchdate på Oliven!
Sådana spontanträffar borde man göra mycket oftare!
Ingefärsdressingen gjorde hela salladen! Mums!
Men salladerna på KMTI är ändå outstanding!

Idag var jag hos lovely Åsa på Clipodrom!
Hon har alltid så mycket att berätta o man känner sig full av inspiration
när man går där ifrån! Det börjar bli rätt långt nu!
Igår lagade jag Biffbourgogne!
Kul när man läser receptet som ni hittar
2 morötter! Jag följer receptet slaviskt! Hihi
Wilma ser lite undrande ut hon också!
Jag tänker inte skriva vad min man skrev på Insta! ;)
Och vår pryda granne! Hehe

Viktigt att ha olika skärbrädor till kött o grönt!
Biff Bourgogne! Lilllördagsmiddag!
Så underbart gott! Jag gjorde äkta potatismos o mitt favorit palsternackamos!
Receptet hittar ni


Grytan fick puttra på spisen på eftermiddagen när jag satt o jobbade vid datorn!
Luktade ljuvligt! Hemtrevligt!
Sen tog jag en liten paus med nya Hälsa o Fitness!
Det är hon som dragit igång 100 Squats i 100 dagar!
Jag har en bekännelse att göra! Jag har fuskat!
Veckans obligatoriska fisk har också intagits!
Vet ni att jag skulle kunna leva på den här rätten!
;)
Mera jobb vid datorn o fikapaus med kaffe o snickersglass!
Det är ett projekt som ska vara klart tills imorgon så därför har det blivit
en hel del dator jobb den här veckan!
 I tisdags gjorde jag min goda LCHF tacogratäng!
Härligt när allt är i samma form!
Receptet hittar ni!


Yummi!

Den här bilden är helt fantastisk!
Från festen i Lördags hos Pierre o Anna!
Lite högre kilopris på Elsa än på Dollar!
Hehe!
I söndags var vi lite slapp i brallan så jag R o Claes åkte ner till
Pitchers o åt deras goda burgare!
En helt träningsfri helg hör inte till vanligheterna för mig!

 Exakt två månader  kvar till jul!
Ser ni granen i bakgrunden!
Känn ingen stress!
Jag vill vara klar med allt så när December väl kommer
ska jag bara kunna strosa runt i affärerna o mysa av julstämningen!
Ha ha!
Wish me luck!

Konstigt dock att inte Bella är hemma i jul!
Jag har försökt att locka hem henne men hon tycker det
känns bättre att stanna där med sina vänner än den långa resan hem!
O nyår i NYC ska hon inte missa minsann! :)

Men nu snart ska vi åka till henne i New York o fira hennes födelsedag!
<3
Det kommer vara Halloween när vi är där o New York Maraton!
Då ska ni veta att det firas ordentligt i NYC!
Ska bli sååååå kul!

Imorgon laddar jag för Zumba o 80s spinning!

Puss o godnatt!
På återseende!

<3

/Petra

1 kommentar:

  1. Underbara foto & såklart jag se granen hihi
    Ha en underbar Fredag/Kram finis <3

    SvaraRadera