Petra Nyman Art & Design

söndag 27 oktober 2013

Underbar helg del 2! Kaos i köket!

Nu har jag städat i köket o fortsätter blogga om helgen! Vad jag är lycklig som har så fina nära o kära! Igår kom farmor o farfar (svärmor o svärfar) som åkte från sitt underbara ställe i Halmstad
Frösakull för att mellanlanda innan de idag åkte vidare hem till Täby...där vi har varit med barnen sen de var födda men nu var det många år sedan! Fotboll o Nerja har nog gjort att vi inte varit där den senaste tiden! Kan verkligen längta dit! Vi måste ta oss ner snart! Nu har jag ju dessutom fått en underbar Bloggvän därifrån! ;) www.home2tiny.blogspot.com
Igår hade vi Roberts föräldrar o mamma o Jan på en så mysig kväll härhemma!
Jag har världens finaste mamma ovärldens bästa svärföräldrar!
Det är tydligen inte självklart!?!
<3
Sen blev det ju världens bästa barn också!
De har att brås på!
:)
 
 Jag o svärfar snart 81!
Kan man verkligen inte tro!
En riktig snygging! Med humor som få o väldigt påläst!
Varit lärare på GIH Örebro!
Idrott är hans grej!
 
 Igår som sagt skulle jag fixa till en tre-rätters!
Så här såg det ut efter kort tid i köket!
Jag skulle göra en enkel fryst Cheesecake!
Ni vet en sådan där form med avtagbar botten!
Jag råkade vända den åt fel håll så botten åkte ner så
en del av smeten var på golvet och i frysen!
Jag skrek o Mr R pratade i telefon! Jamen då var jag
nära att ge upp! Haha!
Tur att man har hundar som kan städa golvet åtminstone!
Jag bakade väldigt mycket när barnen var små!
Men nu är det väldigt sällan!
Ni förstår farför antar jag! Hehe
 Många skålar när man ska tillverka fryst Cheesecake!
Snart lossnar botten på kakformen!
Varför kan inget gå enkelt för?!?
Kladd o svordomar i köket! Hihi
 Jag fick vackra rosor av min älskade man!
 <3
Okej då jag hade skrivit det på handlingslistan! ;)
Han köper alltid det som står på handlingslistan!
;)
Men visst var de vackra!
 
Dessvärre stack jag mig på dem precis mitt i allt kaos!
Jag vispade, fixade lunch till sonen, fixade smink som han skulle ha till Halloween!
Ja, min stresströskel var inte o leka med! Jag höll på att ge upp! Haha
 
Min älskade man som alltid handlar det som står på
handlingslistan! Köpte Palsternackor så vi har i all
framtid! Men jag älskar det moset så det blir perfekt!
Jag trodde de var små o taniga som förra veckan när jag
handlade palsternacka! Men nu var de typ genmanipulerade
o hur stora som helst! ;))) Men står det 10 st på så köper
man 10 st så detså!
 
Rullader!
Det blev grymt uppskattat! 
Receptet hittar ni!
 
 
 Smögenröratoast! Det fanns inte skagenröra i affären!
MYCKET godare med smögenröra!
Tänkte göra en enkel förrätt!
Guess! Jag brände brödet 3 gånger i stekpannan! Haha
enkel förrätt! Inte min dag! ;)
Jag ska inte anmäla mig till halvåttahos mig! :)
En ny kompis i salladen som var uppskattad!
Physalis! 

 Dukat o klart!
 
 Oxrullader, pressad potatis och palsternacksmos!
 
 Vi hade en helkväll med så mycket samtal, skratt o mys!
 Fina farmor som ska ta första biten på min cheescake!
Snart ska de till Nerja!
 Den blev grym!
Yes!
Jag lovar att lägga ut receptet!
 Värdens bästa mamma o svärmor!
Tycker så mycket om er!
<3
 Idag är det söndag o då slappar man! ;)
Söndag är vilodag!
 Haha matte jag såg dig allt!
Inte smygfota!
Nej! Just det! Inte smygfota oss slappfisar!
<3
 

Nu har jag serverat sonen en glutenfri Cheesecake!
Han var inte hemma igår!
 
Har precis tittat på solsidan!
Skrattar!
Nu Helenius hörna!
 
Sen
Nattinatti!
 
<3
 
/Petra
 


4 kommentarer:

  1. Men oj så mycket god mat du har fixat i helgen, även om en del hamnade på golvet fniss, men det var nog för att de fyrbenta också skulle få lite gott......Slå bara en signal när du har vägarna förbi så vi kan ta ett glas vin o babbla av oss lite., annars får du gärna packa ner mig i en resväska när du ska till NY, hade gärna hängt med dit o shoppat loss. Ha en skön kväll vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja herre gud hur kan man röra till det så! Hihi Självklart hör jag av mig om jag kommer till Halmstad! Skulle vara så kul att träffas o surra lite! Kramen

      Radera
  2. Allt ser ju fantastiskt gott ut, förstår din frustration när det inte går riktigt som man vill. Men som sagt slutresultatet ser alldeles underbart ut.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev väldigt gott när det väl blev klart! Hihi Kram på dig! <3

      Radera