Petra Nyman Art & Design

torsdag 17 oktober 2013

Fransförlängning! Lagar Johanna Toftbys Kycklinggryta med Jordnötssås med Petra knorr!

Hoppas ni haft en bra morgon! Igår jobbade jag på förmiddagen sen
åkte jag ner till stan för att fylla på mina fransar! Det har blivit
en liten Egorutin var tredje onsdag:) Jag brukar nästan aldrig gå på stan
men nu har det blivit en härlig rutin att ta en sväng på stan efteråt!
Äta lunch o bara njuta för sig själv en stund!
Inget kladd med mascaran här inte!
Tack för det Linnea! <3
Igår blev det kycklingnudlar i Mitt i City!
Dagens inhandling!
Jag berättade för er att jag är alldeles torr o kliig i hud o hårbottten!
Nu ska jag testa dessa produkter får vi se om det blir bättring!?
En lotion jag ska ha i hårbotten!
En mild rengöring o en ansiktscreme jag fick tips om på apoteket!
Jag hoppas verkligen att det blir bättre!
Har aldrig haft så här förut ju!?
Kanske blir man känsligare med åren?
När jag kom hem från stan o hade fixat klart här hemma!
Tagit  en hundpromme o handlat mat,
tyckte jag att jag var värd en liten  skvallerstund o en kopp kaffe!
Myys!
Jag köpte en pocketbok också!
Har hört att den här ska vara riktigt bra!
 
Hösten är så vacker!
 
 Jag var tvungen ta ett kort på blommorna vi planterade i somras!
Så här såg de ut 16 oktober!
;) Otroligt!
Färger som det vore en tavla!
Idag hade jag spetsat in mig på att göra Johanna Toftbys kyckling!
Oj, oj oj vad gott det blev!
Jag knorrade dock till det lite efter avsmakning o tyckte att det blev ännu godare
med lite pressad citron i (eller lime) Jag hade bara citron hemma o det blev grymt!
Samt 1 dl grädde o det blev verkligen pricken över I:et!
Johannas recept hittar ni
 
 
Yummi!
Jag körde med sallad o blomkålsris!
Riv blomkål o stek med smör, krydda med salt o vitpepper!
Klart!
;)
 
Denna underbara gryta intogs denna Lill-lördag
framför tv:n o  Bonde söker fru!
 
Efter det ringde Bella så vi skype:ade en stund!
<3
 
En helt underbar dag!
 
Idag är det full rulle igen!
Jobb o träning!
Jag ska snart iväg till Tieto o köra Powerstep!
Sen ska jag köra en Tema spinning på KMTI!
Queens of pop! Popdrottningar alltså o inte
Gruppen Queen som någon trodde! Hihi
Samt lite core på det!
 
Jag såg även att jag hade fått en kommentar i kommentarsfältet
Från Footway där det stod att de hade Uggs Lynnea i hela 5 färger!
Det ni! ;)
 
Ha en underbar torsdag fina!
 
Även om inte solen står högt på himlen idag ska vi njuta av dagen!
 
<3
 
Kramar Petra


3 kommentarer:

  1. Åhh, du är inte ensam om att vara kliig på kroppen och i hårbotten!!! Jag håller på att bli stollig av allt kliande. Har kliat sönder mig på armarna trots att jag smörjer mig i tid och otid. Och i hårbotten har jag fått torreksem eller nåt....Var köpte du de där flaskorna med lotion? Jag har provat apotekets lotion för hårbotten, men pyttsan vilken skit. Sen provade jag olivolja på en tops, funkade sådär, men har fortfarande kliklikli....Hoppas du blir hjälpt av dina lotionar( kan det heta så, tro, he he?)
    Kramis Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anja! Jag har precis tagit först hårbottenkuren! Jag rapporterar direkt till dig om det fungerar! Den var från hårsalongen men till ansiktet var från Apoteket! Fortsättning följer! Hihi Blir säkert inte bättre av att man duschar flera gånger per dag?!? Då vet jag att det inte är någon idé att pröva det då! Kram på dig! /Petra

      Radera
  2. Jag är också sugen på att läsa den boken. Du får berätta vad du tycker om den.
    Kram

    SvaraRadera