Petra Nyman Art & Design

fredag 23 mars 2012

Satan i Gatan va gott! Recept nr# 2 i Experimentet! Här har ni helgmiddagen!

Vardagslyx, eller festrätt!
 Testa detta, ni blir inte besvikna! Jag älskar ju dessutom kyckling i alla dess former!
:-)
Dagens ingredienser!

Dela kycklingfiléerna o stek en fin yta, salta, peppra!

Nu ska härligheten in i ugnen!

Oliverna o Basilikan lite senare!

Här har jag lagt på oliverna! En liten stund till i ugnen! Det doftar ljuvligt!

Blandade oliver! Mums!

God sallad till!

Riktigt känner hur gott Basilikan doftar!



Bon Apetit! Visst ser det gott ut! Yummi!!! 
Receptet i sin helhet lyder: (som damp ner i min mailbox)

Kycklingfilé med oliver och soltorkade tomater

4 port.

4 kycklingfiléer.
10 oliver (jag tog en burk med blandade oliver)
10 soltorkade tomater (jag köpte en liten burk färdigstrimlade)
2 tsk sambal oelek
3 dl grädde
2 msk kycklingfond.
basilika

Dela kycklingen i två delar. Bryn lite lägg sedan i en ugnsform.
Skiva tomaterna och oliver tunt.
Blanda grädden, sambal oelek och kycklingfonden.
Häll såsen överkycklingen i formen tillsammans med tomaterna.
Låt stå 15- 20 minuter tills det är varmt och färdigt (200gr)
Lägg i oliver och basilikan på slutet.
Det blir lite sås så gör gärna  dubbel sats.
Lycka till

Åsa M


Det bästa är att det finns kvar så jag
får en god fredagslunch efterZummbaklassen:-)
Ikväll får vi se vad vi hittar på för gott! Svårt o välja bland alla goda recept!
Fin fredag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar