Petra Nyman Art & Design

torsdag 22 mars 2012

Kan det bli annat än en bra dag idag?! Receptbytar Experiment!



Godmorgon!
Jag är med i ett litet experiment, typ kedjebrev där man byter recept!
 Nu börjar recepten trilla in!:-) Jag tänker provlaga allihopa och lägga ut dem här på bloggen!
 Så vill ni ha lite vardagsinspiration i köket så fortsätt kika in här!
Tanken är att det ska vara enkla recept som inte är för krångliga att laga!
Igår började jag med "Tortilla Pizza med Ruccola o Mozarella"
(som intogs framför spännande hockeymatch)
Se receptet längre ner! Det blev jättegott! o Fräscht!
God morgon fina cybervänner!



Nu är isen helt borta i vår vik!:-)


Fina tjejer! Bella, Linnéa o Frida som avslutade sitt skolprojekt. (Estet-Dans tredje året)
Deras projekt har varit "Barndans i Vålberg" som avslutades med en föreställning
 för föräldrarna samt nära o kära!

Temat var Lejonkungen! Barnen hade lärt sig så mycket på bara 9 gånger

Nu ska jag testa första Receptet!


Jag köpte både riven och hel?!?

Innan de åkte in i ugnen!

Smält mozarella o frasigt tortillabröd! Yummi!
 Då fattas bara ruccola o parmaskinka

Tortilla pizza med ruccola och mozzarella
Ingredienser
Tortilla bröd (4-6st)
Zucchini (1st)
Mozzarella ost (2-3st)
Parmaskinka (2st skivor per pizza)
Tomater (2-3st)
Ruccolasallad (1pkt)
Svartpeppar
Lägg tortilla bröden på bakplåtspapper  på en ugnsplåt
Hyvla zucchini bitar så det täcker pizzabotten
Krydda med svartpeppar
Lägg på skivad tomat och mozzarellaost
Ca 5min i ugn på 225grader eller tills osten har smält
Ta ut pizzorna och lägg på parmaskinka och rikligt med ruccolasallad
Färdigt att servera Å smaklig spis J

Jag har haft två välbehövliga vilodagar från träningen! Men idag är jag på hugget igen!
Snart ska jag köra Powerstep på Tieto Enator! Ikväll spinning på KMTI!
Kan inte bli annat än en SUPER dag!

4 kommentarer:

  1. Knyckte receptet direkt! Gjorde dock min vana trogen om receptet lite grann...Ingen ruccola, varken jag eller Tommy gillar det, och inget kött till mig men annars så!!! Och i morgon skall jag prova kycklingreceptet...åt Tommy eftersom jag inte äter kött. Det ser ändå väldigt smaskigt ut!

    SvaraRadera
  2. Skall kanske förtydliga min identitet, haha! Husetbus är min blogg och jag är alltså Anja. Tack för ett kanonbra spinningpass, förresten!
    Mvh
    ANJA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anja vad kul att du gillade spinningpasset! Och så kul med lite kommentarer!:-) Jag tror säkert Tommy kommer gilla kycklingen! Den är dock ganska "hot" men jag tog kanske lite mycket sambal oelek?!? Ha en härlig helg! Måste kika in på din blogg också!:-) Kram Petra

      Radera
    2. Tommy är van vid mina kryddningschocker, jag har egen chiliodling, och sambal oelek brukar jag slänga i lite hur som helst...Kul om du kollar min blogg. Den är skriven utifrån våra husdjurs vedermödor med en husse och matte som inte alltid går deras väg. Ha en riktigt trevlig helg du med! Nu skall jag gå ut i det vackra vädret och rensa bort vintern ur rabatterna!!
      Kram Anja

      Radera