Petra Nyman Art & Design

söndag 5 januari 2014

Babyfeet? Powerstep! Recept het Wok! Ny kamera!

Hej på er! Jag har tagit lite ledigt! Långa sovmornar o myskläder på
dagarna i ända! Ganska skönt ändå när man knappt vet vilken dag
det är! Igår var" Data Anders" här o fixade med datorer som krånglar
o vårt musiksystem Sonos som inte funkat på väldigt länge! Nu
kan jag lyssna på så många olika radiokanaler världen över!
Spotify o väldigt mycket musik! Vi laddade ner en App så nu
kan vi ha telefonen som fjärrkontroll! Just nu är en kanal som
spelar grym 80s som heter "Addicted to radio dot com"! Kul med annat än
Mix Megapol ibland! ;) Annars kollar ju grabbarna på Vm final
i hockey! Spännande det står 2-2 just nu! Jag köpte en ny kamera igår!
Bäst i test men den var slut när jag skulle slå till så jag beställde den på
nätet istället! En superbillig kompaktkamera Lumix DMC-TZ30!
Jag ska köpa en systemkamera också är tanken men jag har svårt att
 bestämma mig! Den får inte vara för krånglig heller! Fått tips om
en EOS 6D eller EOS 5D mark 111. EF 70-300 2,8 och EF 24-70 2,8
Jag tror de två sista var objektiv?!? Men now we talk more money!
Hihi!
Har ni några bra kameratips!
Är trött på att blogga med mobilbilder jämt o ständigt! :)
 
Ja ni det här testade jag igår framför tv:n! Man skulle ha fötterna i
 två plastpåsar i 45-60min! Efter en vecka kommer dina fötter börja fjälla av
all död hud?!? Om en vecka alltså får ni veta resultatet!
Konstigt det låter men jag la ut den på Insta igår o AC
skrev att det fungerar hon har gjort det flera gånger! ;-)))
 
Oj vad spännande! Många som blev intresserade!
 
 
Kolla in ACs kommentar! Det tar en vecka!
(innan vadå?!? Fötterna trillar av liksom?!?);-))
Just det TÅLAMOD var det!
 
Jag rapporterar här om en vecka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
 
Nu åkte Nyårslacket av men kunde inte hålla mig borta från glittret!
Det blev vårgröna fingrar som matchade mina gympaskor dagen till ära!
När jag skulle åka iväg o köra 75 min Powerstep!
 
 Powerstep var det! Här ser ni brädorna som mina underbara deltagare kämpat på idag!
Hur skönt var inte det här!
R fick dock rycka ut när jag hade glömt mina gympaskor hemma!
Det hade säkert funnits några att låna men man trivs bäst i sina egna!
Tack för att du ryckte ut älskling! ;)
Dessutom hade ju inte naglarna matchat annars heller! Haha
 
När jag kom hem o hade fortfarande inte bestämt middagsmaten!
Googlade jag fram det här receptet!
Det var hot o gott! Kändes väldigt fräscht!
Jag hittade det
 
Supergod och sötkladdig wok som du snabbt rör ihop! Me like!
Nu är jag så härligt trött i kroppen! Nyduschad o behagligt mätt i magen!
Nu ska jag röja i köket o sätta mig i soffan en stund  o se slutet på hockeyn!
 
Imorgon spelar Claes Futsalturnering  i Hertzögacupen!
Många lag som är med!
Ska bli kul att kolla!
En kollega från SamC är med o spelar för Norrstrand!
O vår käre vän T. Larsson! (i laget veteranerna);)
Det stod i tidningen att det skulle bli Släktderby! Hihi
Tom o Wille sönerna spelar med Claes i Carlstad United!
Det här kommer bli hur kul som helst!
 
Kram på er!
 
Trevlig trettondagsafton!
 
<3
 
/Petra
<3

10 kommentarer:

  1. tack ja så är det, desamma till dig.
    det där för fossingarna vore skoj att prova.
    nu ska jag försöka ta mig i säng
    kkraam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lovar att rapportera om det funkar! Men enl min kollega gör det det fast man måste ha tålamod! Det tar tydligen en vecka! Hihi Ha en bra dag fina! <3 Kram Petra

      Radera
  2. Babyfeet är BÄST!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande! Två dagar kvar sen har det gått en vecka! Hihi ;)))

      Radera
  3. Jag har kört på gammalt husmorsvis , man blandar salt och olivolja, smörjer in, och på med påsarna medan man tittar på tv. Sen är fötterna som barnrumpor. Man kan göra samma kur för händerna. Helt otroligt, man känner resultat direkt.
    Tommy hälsar förresten; Han säger AJJJJJJ!! Ha ha ha! SÅ kan det gå då man hoppar över dina pass sisådär 2 år....
    Kramis Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Det måste jag testa! Hälsa Tommy att man inte ska hoppa över några pass! Hihi Kram på er! :)

      Radera
  4. Jag har hört att de ska vara riktigt bra för fötterna, men aldrig vågat testa. Ska bli spännande att höra om resultatet. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Två dagar kvar! Sen har det gått en vecka! Det ska verkligen bli spännande! ;) Kram på dig fina! Vad skönt att vi ska till Thailand snart då! :)))) <3 Kram Petra

      Radera
  5. Wooo den wooken ser riktigt go ut <3

    /Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var riktigt god! Gick tom hem hos tonåringen som inte gillar grönsaker! Hihi Kramar Petra

      Radera