Petra Nyman Art & Design

fredag 30 januari 2015

Trevlig fredag! Utebliven spinning! Pannkaka och Medistore!

Härliga fredag! Jag som var så taggad idag för mitt spinningpass i em, vaknade o kände mig inte alls pigg! Ont i halsen som bara den, men det tror man bara är för att det är tidig morgon men nej det har inte gått över utan snarare bara blivit ännu jävligare ju längre dagen gått! Passet är till slut löst, jag har fått vikarie till veckans lätt roligaste spinningpass. Kör hårt alla som är där! <3 Är väldigt sällan sjuk o det är lätt att bli extra ynklig då när mannen är på grabbresa till Sälen.  Tur att Claes o Josefin är här hemma ändå! Jag blir lätt nojig när jag blir sjuk så nu har jag beställt en blodtrycksmätare, det är så enkelt att då o då ta sitt blodtryck hemma, tror många med mig får högt blodtryck bara av att kliva in i sjukhusmiljön,  jag brukar ha väldigt lågt blodtryck (vilket tydligen är bra) de få gångerna jag tagit blodtrycket men jag hörde någon som hade extremt högt blodtryck, det är ju livsfarligt att gå med högt blodtryck o väldigt många människor har det utan att de vet om det! Så uppmaningen är ta blodtrycket ibland kära vänner! Vem orkar gå till sin vårdcentral liksom?!? Vet inte ens hur man får en tid där? Verkar galet krångligt! (Nu har jag tittat på den farbror Doktorn på Nyhetsmorgonen) :) Så löp o köp en vet ja! Eller klicka hem en som jag gjorde HÄR! 


Man kan även fynda på Ica! ;)Jag älskar ju Fjärilar så dessa ljuvliga ljuslyktor från Ica Selection ska stå tända hela dagen här hemma! Blir en väldigt lugn fredag idag med hämtpizza från Ceylan. Skulle egentligen gå ut med några kollegor efter mitt spinningpass o ta ett glas vin men så blev det inte.


 Har testat bönpasta till lunch! Vet inte om jag kokade den tillräckligt länge för jag tyckte den var lite gummiaktig? Men en minut till i kokande vatten så kanske den blivit bättre?!Ska ge den ett försök till "pastalover" som jag är! 
Tonfisk i vatten, rå skivad gul lök o pesto! Dinnertime! <3
Såg att deltagarna börjat träna inför Let´s Dance! Längtar faktiskt tills det börjar! Nu är det inte ett dugg att se på tv:n på fredagskvällarna! 
Såg på familjen Annorlunda igår kväll! Undrar just hur många pannkakor de måste steka till sina barn??!


Mitt pannkaksrecept till ett barn! ;)

Ingredienser:

2,5 dl mjöl (jag kör glutenfritt mjöl)
1 tsk salt
6 dl mjölk
3 ägg
1 msk sirap
 1/2 dl bubbelvatten eller öl precis innan stekningen (hemlighet från en dagmamma)


Jag gjorde så här!

Blanda mjöl och salt i en bunke. Vispa i hälften av mjölken och vispa till en slät smet.
Vispa i resten av mjölken och äggen och sirapen. Låt gärna svälla i cirka 30 minuter. Precis innan stekningen häll i bubbelvattnet så blir det extra frasiga pannkakor.



Fick den här bilden från R igår som är i Sälen! Mycke snö där! <3

Sköt om er!

<3

/Petra




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar