Petra Nyman Art & Design

fredag 2 januari 2015

Hemma i Svedala från en lång flyresa från Hawaii! Rubbad dygnsrytm! Gott Nytt år! God fortsättning!

Skål o Gott Nytt år fina läsare! Resan hem gick över förväntan, trots 3 flygbyten o dryga 4 timmars väntan på Chicagos flygplats. Vi checkade ut efter frukosten men flyget gick inte förrän 22:00 på kvällen, lägg till ca ett dygn på det så var vi hemma sen. Det låter inte klokt men är man bara inställd så går det bra. Jag trodde faktiskt det skulle vara mycket jobbigare även om sista biten var dryg.

Så bye bye hotell Mariotte


Vi fick frågan om vi ville få en rundvisning på grannhotellet o för det skulle de dra av 125 dollar på hotellnotan plus att vi skulle få utnyttja deras anläggning som hade 7 olika pooler o vi kunde duscha o fixa till oss där innan vi åkte till flygplatsen. Det lät ju toppen. Visningen tog 45 min, de ville sälja in sitt andelshotell. För det fick vi dessutom 100 dollar att utnyttja till mat o dryck under dagen. Inte ofta man upplever sådan generositet. ;D
Solen försvann på eftermiddagen, men det gjorde inte så mycket så länge det bara är varmt o skönt.
Lugnt o skönt



Så här ser dockorna ut i skyltfönstren på Hawaii. ;)
Vi kom hem kl 12:00 på Nyårsafton, kämpade på några timmar, år julmat som farmor fixat åt oss (ja ni hörde rätt) förmodligen de enda som äter julmat på nyårsafton hihi men sen var vi tvungna att vila lite på sängen. 
Oops vi vaknade när klockan var 22:00 på kvällen. Vi var bjudna till våra vänner Stefan o Charlotte på Nyårsmiddag om vi orkade men tyvärr kände man sig helt dimmig i huvudet. Bella o Claes är däremot unga o firade in nya året med nyårsfest! Bella åkte dessutom till Hovfjället för att fira med kompisarna. Bra gjort efter den flygresan hem;) Båda hade en toppenkväll.
Jag o R skålade in nya året vi tolvslaget, vi dukade fram goda ostar o kex som vi fått av Josefin. <3 Det var verkligen en perfekt nyårsmiddag för oss i år. Mums med lite småplock, man är inte hungrig när man har suttit i ett flygplan så länge som vi hade gjort. Vi höll på att missa tolvslaget då Ring klocka ring talet var lite försenat! Hihi
Här står tomtarna kvar! Vet inte om jag ska börja med att plocka bort julen eller plocka upp resväskorna?!? Tror faktiskt det få bli julen. Känns inte helt rätt längre, nu vill man få in ljuset o tulpanerna istället.
Tänkte att den här granen från Hawaii kunde bli inspiration till nästa års julgran? Hehe

Nyårsafton somnade jag 07:00 på morgonen! What!? Småslumrade hela Nyårsdagen, den obligatoriska nyårs pizzan intogs såklart med 40 min väntetid. Gick o la mig vid 24:00 igår för att sedan vakna två timmar senare, kl 04:30 gav jag upp o gick ner o satte på kaffepannan.

Förhoppningsvis kommer spinningen i eftermiddag göra susen för nattsömnen inatt!

Det råder träningsfeber i Karlstad! Min spinning är det i skrivande stund 22 reserver bokade!

Jag har haft mitt längsta träningsuppehåll ever! Det är över en månad sen jag tränade.

Idag startar jag träningsåret 2015! Ska bli sååååå skönt!


God fortsättning till er alla! Hoppas ni haft ett härligt Nyårsfirande!

Snart helg igen! <3


Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar