Petra Nyman Art & Design

lördag 3 januari 2015

Återblickar 2014

Trodde inte året kunde toppa förra året men ja det gjorde det! Vilket fantastiskt år! Tur att man har blogg så man kan komma ihåg allt fantastisk man har fått uppleva.

JANUARI
Vi började året med en överraskningsresa till Thailand o fantastiska Indigo Pearl med härliga vänner.

Jag o Majskolvsmannen

FEBRUARI

 I februari var vi hos våra vänner i Trysil för lite skid o mysdagar! Jag har aldrig sett så mycket snö tror jag? Iallafall väldigt längesen! :)


MARS

Vi var bjudna till Örebro av våra vänner på Vip-Vernissage av New York konstnären Mats Perhson. Här jag o konstnären himself.

 I mars åkte vi till vårt fantastiska hus i Nerja. Alltid  balsam för själen att åka hit.
 Busy doing nothing at all på Balcon Europa.
Jag gick en fransförlängningsutbildning i Göteborg som jag tyvärr inte kommit igång med än, det är så mycket jag vill göra hela tiden så svårt att hinna med allt.

APRIL
Då hände det mycket! ;)
 
I april åkte Mamma o jag o hälsade på Bella i New York som dansade på Broadway Dance Center i ett år!
Glädjetårar o så mysigt vi hade! <3

 Det var lite kallare än vi trodde, här är vi på promenad i Central Park.
 Trodde aldrig i livet att jag skulle våga mig upp här i Rockefeller Center!
I did!!!!!

Vi hann med en resa till i April! Jag o R åkte med härliga vänner till Budapest.
Det finns många fina broar där, väldigt mysigt det också.

 Vi bodde på ett sagoslott som även kallas världens vackraste café eller New York Café.
Jag kunde inte låta bli att prova dessa kläder som hängde på en restaurang!
Budapest by night måst bli succé eller inte?!? ;) Haha

Vi firade en mysig påsk hemma hos mamma o Jan i Borgvik.

MAJ

 Glädejetårar då vi hämtade Bella på Arlanda mitt i natten som bott i NYC i ett år.
<3
Båten sjösattes. Det var en fin sommar så det blev faktiskt några båtturer i Vänern den här sommaren!

JUNI

Vår årliga bilsemester i Sverige som våra män fixar åt oss började på Bjertorp Slott.

Nöjda hustrur! <3

Vi fick nån timme på Ullared också! Hihi
Sen bar det iväg till Båstad! 
Vi avslutade överraskningresan på Varbergskurort med en liten mellanlandning i Halmstad.

T o R blir omvalda nästa år. För det här är väl en tradition som Ika sa! Hihi

En annan stor händelse i Juni var att

Claes tog studenten

 Balen var nog den varmaste dagen på hela sommaren luften stod helt stilla. Extra varmt för fina killar  i kostym!

Mot balen! 
Grattis välartade son till Studenten! <3
Hmmm........Det var tydligen en väldigt rolig studentfest?!?


Midsommarafton firades som vanligt hos morfar i sommarstugan på Bomstad.
En lugn o mysig midsommarafton. Vi vägrade sitta inne! Hihi

Vi höll i uppvärmningen på Karlstad Stadslopp för tusentals löpare.

JULI
Sommaren o semestern firades i Sverige. Vi träffade många vänner under sommaren. Bla
Vi åkte till Åmmeberg o hälsade på våra vänner i deras Idyll, åkte båt, badade o blev bortskämda.

Vi åkte en del båt i somras också! Att angöra en brygga kan vara påfrestande för äktenskapet... hihi

AUGUSTI
Bella flyttade till Stockholm Grattis hon kom in på Balettakademien! Vilken lycka!
 <3 Glädjetårar igen!!!!!!

Vi blir bortskämda hos underbara vänner i vackra Sunne! Wilma ville inte vara med på bild hihi

SEPTEMBER

Jag o Bella var på Flashdance i Stockholm sen var vi bjudna på god middag hemma hos farmor o farfar i Täby.
Jag har målat o sålt tavlor. Så lycklig över det. <3
Jag o R tog en solvecka på den lilla söta grekiska ön Karpathos med härliga vänner.
Kändes som om man var med i Mama Mia filmen ungefär.

Karpathos vy vrån hotellrummet.

NOVEMBER
Jag, R, Claes o Josefin åkte till vårt hus i Nerja en vecka i november. <3 Åkte även till Malaga en dag då det regnade. IKEA i Malaga fick också ett besök.;)
Sen var det Stocholmsbesök igen men den här gången var det ORUPS krogshow med härliga vänner. Bella följde också med! <3

DECEMBER
Ytterligare ett Stockholmsbesök gjordes då blev vi bjudna på god middag hos farmor o farfar i Täby sen såg vi Bella o Balettakademiens terminsavslutning. R o jag bodde på fina Stallmästaregården.



Det blev jul hemma hos oss också trots att vi inte skulle fira den hemma. Det är första gången i mitt liv som jag skulle fira julen utomlands. Farmor o farfar som var hundvakter måste få lite julstämning.

16 december drog vi iväg på den häftigaste resan o firade min älskade man som fyllde 50 år.

San Francisco var första resmålet. Alcatraz i bakgrunden.
Åka spårvagn var kul.
Vi drog vidare längs Highway nr 1 o mellanlandade halvvägs till LA o Hollywood
Passade på att besöka detta berömda slott Hearst Castle i San Simeon.
Mot Hollywood med hyrbil på Highway nr 1. Vi hade lite otur med vädret då det är en fantastisk vacker utsikt att åka bil längs Kaliforniens kust.

Den här vyn har man sett på tv:n! Kändes häftigt att ha den vyn från hotellrummet! ;) Hollywood!
Vi firade världens bästa pappa o man på 50-års dagen på en helt underbar restaurang, BOA wow vilket kött de serverade. Skålar i Champagne för pappa! Hipp hipp hurra!

Grattis älskling! <3


Efter Hollywood var det Las Vegas som vi bilade till, där lämnades hyrbilen tillbaka efter ca 120 mil.
Vi bodde på Caesars Palace.
Där firade vi även Julafton. Ja vi kollade på Karl-Bertils Julafton även i år fast på datorn hihi. Lite traditionsbunden är man! ;)


Så mysigt o kul vi har! 
Vi var även på Las Vegas Show o det var visst en i familjen som blev uppdagen på scenen! Hihi
Bra jobbat av sonen! Tyckte han gjorde sig bra där! ;)

Tidigt på Juldagen tog vi flyget till Hawaii där vi avslutade dagarna på semestern.
Helt lyrisk över att känna värme o ljumma vindar. <3 Vi bodde på Mariott precis vid stranden.
Vi fick uppleva vackra solnedgångar.

Puss älskling! <3 Vilken semester o vilket år vi har haft!

Vy från vårt hotellrum på Hawaii!
Skål för året som gått!

GOTT NYTT ÅR!

Nu lämnar vi 2014 bakom oss o ser fram emot ett fantastiskt 2015.

Vi har haft ett alldeles, alldeles underbart år!

Hoppas ni vill hänga mig på bloggen 2015 också o att ert år varit fantastiskt!


Kramar Petra

<3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar