Petra Nyman Art & Design

tisdag 27 januari 2015

Godaste receptet Pestokyckling! Underbar Januaridag! Rensning o nostalgi!

Vilken underbar vinterdag vi har haft! Jag var bara tvungen att gå ner på vår brygga med kameran när jag såg de vackra färgerna på himlen. Nästan så man blir religiös! ;) Tänk det ser nästan ut som en sommarkväll! Bara en o annan mås som fattas?
Visst är det magiskt vackert!
 <3
 Vilka underbara färger på himlen! Nu blev jag sugen på att måla. vi försöker tänka ut ett ställe där jag kan jobba o kladda bäst jag vill! En egen liten ateljé helt enkelt:)
 Slutar aldrig att förvånas när jag ser mina målningar! En kan ni se på KMTI om ni skulle ha vägarna förbi. Den hänger i väntrummet på övervåningen. ;)

Vårt hus fotat från vår brygga!
Vi blev så fulla i skratt när man helt plötsligt upptäcker Elsa, hon kryper ner o lägger sig i Claes träningsväska! Nya favvostället tydligen!? Man ser henne inte i den svarta väskan!
Snart åker hon nog med på nån träning så kan hon bli Carlstad Uniteds nya lilla maskot! ;)
Efter att ha sett arga snickaren med Pernilla Wahlgren så kom vi på att vi måste rensa! Hihi R o Claes har burit ner från vinden eftersom vi snart ska igång med renoveringen där, vad hitta man inte då för nostalgiplagg om inte min serveringsjacka från jag serverade på Nobelfesten! Annars vet jag inte hur mycket kläder o jackor som vi ska lämna in till bättre behövande. <3 Men kanske att jag sparar den som ett häftigt minne.
 Igår lagade jag en väldigt enkel o smarrig kycklingrätt som jag kan tipsa om.
Recept Pestokyckling

Ingredienser: 4 port

4 kycklingfiléer (jag tog minutfilé)
2 dl grädde
1/2 dl crème frache (jag hade kvar det i kylskåpet så den fick åka med i)
1 dl Pesto (jag tog grön)
1 msk kycklingfond
1 vitlöksklyfta
10 körsbärstomater
(smaka av med salt o peppar)

Jag gjorde så här:
Stek kycklingfiléerna i olja på hög värme snabbt så de får lite färg. Blanda resten av ingredienserna i en bunke o häll över kycklingen. Toppa med tomaterna. Stek färdigt i ugnen på 200 gr i ca 30 min eller tills kycklingen är genomstekt.

Toppengott! Nära betyg 10 av 10 av familjen! ;)

Igår firade vi! <3

Jag hade även ett fullbokat spinningpass med så underbara deltagare som alltid!

Imorgon har jag tagit på mig ett extra lunchspinningppå KMTI! På em ska jag fylla på fransarna igen o på kvällen ska jag till min goa kollega på KMTI som precis har fått hem nya vårkollektionen av House of Lola! Känns som det kan bli en bra Lillördag! <3

Sen har jag bokat in mer roligheter som jag ska berätta om sen!

Det händer väldigt mycket kul nu! Nästan så man inte hinner med att ta in allt!;)

Love Life!


Var rädda om er!

<3


/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar