Petra Nyman Art & Design

söndag 18 januari 2015

Spinningupplägg! Det går fort till midsommar! Nytt grymt fläskfilé recept!

Tänk vilket drag det är på träningsanläggningen(arna) nu! Trycket är enormt! Idag fick jag hoppa in på ett extra pass då det var över 30 reserver på klasserna. Det var ju perfekt för mig för då fick ju jag också plats på passet hihi. Även om jag vill poängtera att jag alltid sätter deltagarna i första fokus då det gäller träning o min egna  i andra hand men visst får man träning på köpet så är det ju.
Hoppas nu inte detta bara är en januari trend utan att det faktiskt
 håller i sig!(kanske kan bli första året i år ;) Det var en del nya ansikten idag på passet:)Träningsvärken gjorde gott av lite spinning idag också, kan det släppa snart så...... jag kan ta i igen!

Tänk så fort det går! Ett tu tre är det midsommar! Hörde det ska bli vinter till veckan!
Snö i nästan hela Sverige!

Det här skrev Jessica Claren (Stor träningsguru) på sin blogg! Jag håller med henne till 110 %.

Det finns några byggstenar som jag tycker du måste ha med  i upplägg!

  • En uppvärmning som är minst 10 min. Check!
  • Att intervalltiden är minst 3 min för att ge deltagarna en möjlighet att hinna upp och hitta rätt intensitet. Check!
  • Att vilan är anpassad efter målgruppen, dina deltagare och intervallängden. Check!
  • Att du har en ordentlig nedvarvning. Kan bli i kortaste laget när man kör 45 min klasser!
  • Förklarar syfte och upplägg så det är glasklart för dina deltagare.  Check!
Sedan ligger hela hemligheten i din coaching och att du själv vet hur det känns att ligga på tröskeln och kan förmedla det. :) En ständig utmaning att leda pass! Men jag älskar det ända in i själen! <3

 
 Kollade in lite äldre bilder! Oj vad blond jag var i somras!
Nu  kom jag på att jag måste boka tid hos Clipodrom också! Behöver verkligen kapa en bit på topparna.

Just det! Ni ska få gårdagens goda recept på fläskfilé också! Jag hittade det när jag googlade  på recepten. men har såklart ändrat lite efter mitt eget smak o tycke :)
Hur enkelt o gott som helst! :) Claes, Josefin o R var mina middagsgäster o de sa att de tyckte det var jätte gott! ;)


Jag har aldrig lagat fläskfilé med lime förut!



 Jag gjorde ugnsrostad potatis o rotfrukter till. Morötter, palsternacka o rotselleri!
Vinet upphällt o middagen strax på bordet!:)
Tack för underbart vin Julia o Johan! <3


Recept Fläskfilé med limesås
   
      Ingredienser:
   
         
Jag gjorde så här:
  1. Putsa fläskfilé. Skär i ca 1-2 cm tjocka bitar. Hetta upp en stekpanna med smör.
  2. Stek fläskfiléskivorna i smöret, ett par minuter på varje sida så att det får fin färg på hög värme,
    stek köttet i omgångar  (så att köttet inte blir kokt) Salta o peppra.
  3. Blanda i stekpannan: pressad lime, vatten, crème fraiche, kalvfond, sambal oelek, soja och honung. Låt småputtra ca 10 minuter.
Hur enkelt som helst! Jag tyckte det var supergott!
Jag serverade med ugnsrostad potatis o rotfrukter (morot, palsternacka o rotselleri) som jag delade rullade runt i olivolja, flingsalt o timjan! Sen fick de rostas i ugnen ca 30 min på 200 gr.

Yummie!




Nu sitter jag i soffan härligt trött i kroppen o tittar på sjuan..... En resa för livet. Tittar ni?  Snacka om att få perspektiv på livet! <3 Jag har tårar i ögat! <3 Ingen ska behöva ha det så fruktansvärt! Faddrar behövs!


Kram på er!

Ses snart igen!


<3

/Petra




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar