Petra Nyman Art & Design

söndag 24 februari 2013

Lördagens kalas hos mammi! Hemliga tårtreceptet!

 Efter jag kört Vickans klasser på KMTI igår åkte jag hem o piffade till mig! Kl 14:00 var vi bjudna på middag hemma hos mamma! Mormor har länge suktat efter den här bilden på Bella tagen när de gjorde föreställningen "Trust" med Widelius dancecompany! Det är ett så starkt uttryck!
När vi kom fram o Bella gav mormor födelsedagspresenten med den här bilden som hon ramat in, kom även (morbrors)Gunilla o såg bilden för första gången! Hon blev helt ärligt rörd till tårar där i hallen!
Häftigt vad en bild kan skapa känslor! Så där stod vi med tårar i ögonen! Jag, mamma o Gunilla!
Bella såg lite chockad ut?!? Hihi
 
Behöver jag berätta att mormor blev glad över tavlan!
 
Slappar i soffan efter middagen! Inväntar tårtan!
 
Det var ju mamma vi skulle fira idag!
 Men jag fick ett paket av Brorsans familj!
Så fina underlägg som fina Emilia lagt i pärlor! Och en Tapasbok!
Jag älskar ju Tapas så det var perfekt o få nya idéer!
 Blir ju bra om jag ska ha House of Lola party o Perfect Homeparty frampå!
Tusen tack vad glad jag blev! En perfekt present till mig!

Det var fantastisk god mat mamma bjöd på igår!
Jag ska snoka reda på receptet o lägga ut det i ett eget inlägg!
Det här måste ni laga helt enkelt!
Det är en marinerad kall fläskfilé! Till det serverades den godaste rättikagratängen jag ätit!
Och en underbar skysås o grönsaker!

Den härt tårtan är bara för god! Varning ta inte del av familjens hemliga tårtrecept!
Den är beroendeframkallande!
På eget bevåg hittar ni receptet! 
Mums!
Lyckades inte få med alla på bild!
Dessutom hade vi 4 hundar som jag heller inte lyckades få med på bild!

Men dessa tre älsklingar lyckades jag fota!
Världens bästa morfar, mamma o dotter!
 
Tack för en mysig födelsedagsmiddag!
 
Nu ska jag ringa mamsen o ta reda på det goda receptet på middagen!
Sen ska jag nätshoppa ett par träningstights som jag fick tips av Lisa om!
Är verkligen i stort behov av det!
 
Sen ska jag fixa till ett nytt spinningpass med temat Sommarplågor!
Det kan bli spännande!
 
Ha en fin söndagkväll!
Jag lägger ut receptet så fort jag hinner!
 
Kraaaaam!
<3
/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar