Petra Nyman Art & Design

söndag 24 januari 2016

Lyxigt att sätta sig vid dukat bord!

Så lyxigt vi hade igår. 
Nästan direkt efter vi kom hem från Selma Spa fram på eftermiddagen var det bara att hoppa i nya kläder för att bli skjutsade av sonen in till stan till våra vänner på middag.  Jag älskar att bara gå o sätta mig vid dukat bord ;) Det blir alltid så mycket godare när man inte lagat middagen själv.
Vi har känt Rose-Marie o Kjell sen barnen var små, vi var grannar när barnen växte upp så de känns som de tillhör släkten hihi. Härligt  med sådan vänskap där man bara är som man är inga krusiduller direkt. R tänkte åka dit i sina rutiga pjamasbyxor ettag hihi.

Champagne en massa goda ostar o kex o charkuterier medan det fixades i köket.
De har så fint överallt. En brasa o Örebro- Färjestad på tv:n (viktig hockeymatch tydligen)

Vet inte varför det blev så dåliga bilder men min nya Iphone 6 S? Förmodligen fotografen det var fel på hihi. 
Så smarrig middag vi blev bjudna på! 
Älskar deras marmorbord, så himla snyggt!
Oxfilé, rotsaker i ugn med bla sötpotatis, kantarellsås o vitlökssmör samt en sallad! Hur gott var inte det! Hur gott som helst kan jag avslöja!
Fina skålen från Mateus! Jag är sugen på en ny matservis får se om jag slår till på en snart?!? Hihi

No words needs!

R fick en smarrig Irish coffee! ;)
Jag o Rose-Marie nöjde oss med den här helt underbara chokladkakan, jag tog två gånger o det hör verkligen inte till vanligheterna då jag inte är någon direkt sockerråtta........men den här alltså, rena lyckopillret!

Vi åt en lång middag lika trevligt som alltid. Skratt, surr om allt mellan himmel o jord!

Vi åkte hem i lagom tid, har ju alltid en tendens att det blir  alldeles för sent!?

Klok som en bok då jag har Powerstep på KMTI idag.

Det ser jag verkligen fram emot ska bli så skönt då jag ställt in både fredagens o lördagens spinningpass. Känner mig bättre i halsen idag också!

Idag har jag tänkt lyssna på Wahlgren Wistam podden, titta på Lerin o Persbrandt programmet som jag missade i veckan. Förbereda kvällens middag, ta hundpromme och förbereda mitt pass i em.

Nu har jag kollat Nyhetsmorgon, druckit kaffe o myst med doggisarna!

Nu ska jag göra lite nytta ändå! (packa upp väskan mm)

Vill önska er en fin söndag!

<3

Kramar Petra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar