Petra Nyman Art & Design

söndag 17 januari 2016

Bygglov i Stöten i Sälen! Ett blivande drömhus! En härlig helg!

Hej hej! Hoppas ni haft en härlig helg so far! Vi åkte till Stöten tidigt igår morse, det var inte värst mycket trafik som vi befarat så vi var framme redan vid 11:30. Det är så friskt o härligt att komma till fjälls. Nu skulle vi tyvärr inte åka skidor den här gången utan mer kolla in tomten där vår nya fjällstuga ska byggas. Nytt projekt för Micke o R! Inte värst tråkigt i familjen Nyman direkt! Alltid något nytt projekt på G! ;) Det kommer bli så fint!
Ni får se bilder längre ner i inlägget om ni vill se? Det kommer även gå att hyra när det blir klart! Konferenser, storfamiljer, träningsresor kanske en bloggträff?!



Att packa när man ska åka skidor o även gå ut på kvällen är inte lätt om man heter Petra Nyman?!? Jag är faktiskt rent ut sagt värdelös på att packa! Vem glömmer mössan när man ska till Sälen o det visar den här temperaturen ute haha. Minus 28 gr........BURR! Ja, ja så jag fick helt enkelt investera i en ny mössa! ;D!

Trots att det är kallt känns det inte så kallt här konstigt nog?!? Det måste bero på att det är torrare luft eller något!
Vi var lite före Micke o Camilla som kom från Falun så vi gick o kollade in SPA- anläggningen o tog en toast till lunch så länge.
Härligt väder med blå himmel o sol. Riktigt vackert!
Incheckade på Best Western Stöten SKI Hotel.


R rekar! 

Nöjd över att få en mössa på huvet! ;)

R o Micke skulle staka ut vart huset skulle stå! Det är ett likadant hus som det här Micke byggt o sålt tidigare på granntomten.
Vi var bjudna på lite After Ski till ägarna lite senare på eftermiddagen.

Vi åkte hem o piffade lite innan vi åkte tillbaka, det tar ju bara några minuter o Micke hade ordnat skjuts åt oss.

Vi hade backe direkt utanför hotellrummet. 

Jag tog jackan från Zara.
Taxin väntar!
Nu ska ni få se några bilder ifrån timmerhuset. Vi blev bjudna på bubbel o en massa goda tilltugg!
Jag glömde fota innan det var uppätet! Hehe
Alltså det är en så himla mysig "stuga"! Eller stuga kanske är fel att kalla det? Det finns 16 sängplatser. Kolla in stockarna det är så smakfullt allting tycker jag.
Öppen spis såklart!
Högt till tak o en utsikt to die for!
Himla gulliga köpare måste jag säga o våra blivande grannar. De hyr också ut sitt hus så det innebär att det finns plats för 32 personer om man hyr båda husen samtidigt! Förhoppningsvis står huset klart lagom till nästa säsong. 
På kvällen hade Micke bokat bord på Brasseriet som låg i samma byggnad som vårt hotellrum.
Skönt att slippa gå ut liksom!
Jag smakade på råbiff för första gången i mitt liv, det var över förväntan måste jag säga.
En redig oxfilé till varmrätt med tryffelsky o jordärtkockspuré....... mums!
Camilla o jag!
Här skulle det bli liveband lite senare på kvällen! Shit så bra de var, de spelade allt från hårdrock till Avicii.
Störtloppsbacken precis utanför fönstret på restaurangen.
Ska man på tonårsdisco i Stöten måste man få stämpel?!? Hehe vi kände oss som unga på nytt!
Micke med nyopererad fot var upp o stuffade såklart! ;)))

R testade också att stuffa med kryckor?!?
Skönt att bara ha en trappa upp till hotellrummet! :)
En mycket rolig, galen dag o kväll! Med massor av skratt o bus!

Sovmorgon, hotellfrukost o nu ligger vi o slappar, bloggar o tittar på Nyhetsmorgon.

Så mysigt! Lite konstigt att vara i Sälen utan att åka skidor men det får vi ta igen nästa gång (säsong)! Hehe

En liten promenad innan vi åker hemöver får det bli!

17:30 ska jag på Pulsutbildning på KMTI o sedan har vi personalmöte!

Kram, kram vi hörs snart igen!

PS jag har ett smarrigt fisk recept ska jag lägga upp lite senare!


Ha en underbar Söndag vänner!

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar