Petra Nyman Art & Design

fredag 1 januari 2016

Återblickar 2015!

Tänk så mycket man fått vara med om 2015! 

Här kommer mina återblickar.

Vilket JÄKLA ÅR!!!!!!!
Vi drog från Hawaii som var sista destinationen innan hemfärd från R:s födelsedagsresa förra året hemma lagom till nyårsafton 2014.

Vy från vår Hawaii balkong! 

Resan hem tog hela 22 timmar! Bella åkte direkt på nyårsfest till Hovfjället med kompisgänget.

Haha från Hawaii till Hovfjället! ;) Bra jobbat det!

Vi firade en liten försenad julafton hos mami! En mysig släktmiddag!
Min underbara lillebror o jag! <3

FEBRUARI

Träffade många underbara vänner! Här är bästa Ika o T på besök! :)
Vi åt bla Plankstek på nyinköpta plankor! Ika hade med sig smarrig efterrätt!

Lisa anordnade en underbar heldagsfest som började med buggkurs på KMTI (utanför comfortzone) o slutade inte förrän mitt i natten!
Lisas Magnus håller på att lära sig greppen av buggläraren! ;)))
 Vi lärde känna flera underbara människor!
Lisa hade även lagat en fantastisk Italiensk buffé.
;D!!!!


Vi blir alltid lite halvtokiga när vi festar en heldag! Hihi
Jag  utnyttjade äntligen mitt presentkort på Sturebadet med SPA o ansiktsbehandling jag fått i födelsedagspresent. Bodde på hotell o åt middag hos farmor o farfar i Täby!

Vidare direkt till Örebro där vi var bjudna av Elisabeth o Per på Hjalmarevy, åt o drack gott,  bodde på hotell.
Hade en grymt kul kväll!
Vi åkte även  i år till Thailand o vårt favorit hotell Indigo Pearl med våra vänner Pierre o Anna o träffade även där en massa nya vänner! Helt Lovely!
Balsam för själen att vistas i vackra, varma miljöer med underbara vänner o man! 


MARS

Sonen fyllde 20 år! Hipp hipp hurra!
<3

Vi fick även en ny underbar familjemedlem Bonnie "bus" som vi hämtade i Stockholm samtidigt som Bella följde med hem över helgen! En goding som älskas av alla! Ett riktigt charmtroll!
Det är en pomeranian.


APRIL

Jag åkte på min första träningsresa Tabataboosttrip o träffade bla dessa härliga kvinnor.

 My Martens o Tanja Fylking o även flera nya vänner! En riktig "Egoboost" resa helt enkelt till Marbella. 

JUNI

Höll i uppvärmningen på Karlstad Statslopp med underbara kollegor från KMTI!
 Och typ 30 uppvärmningar för barnen! ;)

Åkte direkt däefter ut på Vänern för att fira Pierre.
Sen fick jag ryggproblem några veckor grrrr....
Men träffade ännu en massa trevliga människor!
Vi firade midsommar ute hos morfar i sommarstugan som är tradition med släkten.

Efter sommarmiddagen hos morfar åkte vi till Stefan o Charlotte på Karberget o firade in midsommarnatten! Om ni undrar varför jag ser lite lidande ut så har jag ryggproblem sen uppvärmningen på Statsloppet här! Kan knappt stå upp! :)
Träffade ännu fler härliga nya bekantskaper!
Vi åkte även på vår traditionella bilsemester i Sverige som våra män T o R överraskar mig o Ika med.
Lika trevligt som vanligt! (3:dje året i rad nu) Vi var borta i fyra dagar o besökte bla  här Grythyttan,  Tällberg,  Uppsala, o  Krusenbergs Herrgård denna gång!  Tack våra underbara män som gör detta för oss! <3

JULI

Mammorna var med tjejligan på PIP o hade en supertrevlig sommarkväll!
Åt middag i trädgården  hos Helena som bodde bara några hundar meter därifrån.
Mysigt med mor dotter mys! <3 Puss puss puss <3
Sen hade vi en massa spontanmiddagar med härliga vänner.  Här med dessa härliga pinglor o deras familjer hemma hos med bla vattenskidor, bad, <3 som slutade på vinden med uppträdande hihi
Vi vinkade av Bella som drog till NYC i en månad, jag o R åkte två veckor till Nerja o C spelade fotboll o passade doggisarna där hemma.
Träffade fina vänner när David Guetta kom till stan! ;)
Han är grym!

SEPTEMBER

R överraskade mig med ny bil en BMW! Helt grundlurad!
Vi åkte till vårt hus i Nerja en vecka med våra förra grannar som vi känt sen barnen var små!
En helt underbar vecka!
Jag hade ett lyckat Vernissage på Gustav Fröding!
Så häftig känsla! <3 Det är det här jag vill göra!


OKTOBER

En grym resa till NYC med våra underbara vänner Ika o T, Lisa o Magnus!
Så mycket skratt dessa dagar!
En av de bästa resor!
Vilket gäng i NYC o så jelaggad här! Haha
Vi var bjuda på Vernissage middag o hotellövernattning i Örebro av underbara vänner Staffan o Åse!
Ännu en fantastisk helg!

NOVEMBER


Sonen vann skytteligan  o CU fick stanna kvar i division 1! Grattis till alla duktiga killar!
Så var det dags för ännu  en ny Tabataresa till Marbella där jag träffade många nya härliga vänner!
Här fotas jag med fina syskonen Susanne o Malin!

Lika kul som vanligt med mina härliga vänner som anordnar resan Linda, Gigi o Lisa. (Carl) <3
Det är ju lite därför jag varit med på två det här året! Hihi


Älskade "hatade" PT- Lisa körde hårt med oss med en sån inspiration o så duktig!


Dottern fyllde 22 år när jag var här nere! Grattis underbara dotter!
(Här kommer en bild men hittade ingen passande nu) 

<3

Vi bodde på Grand Hotell. Var på Madonna med Per o Elisabeth!
En grym Madonna som först hade tänkt ställa in showen pga vad som hänt i Paris dagen innan!
Vi var i deras underbara Spabad dagen efter! Jo MADONNA bodde på samma hotell!
FANTASTISKA Gigi som är med o anordnar Tabataresorna hade invigning av sin nya Cut in Kitchen  i nya lokaler o där hänger några av mina målningar så kika in vet jag o boka en tid hon är grym!!!!
Mamma o jag åkte till Stockholm o fick inblick i en dag av Bellas dagar på Balettakademien.
Vi hade en grymt mysig mor dotter resa o bodde på hotell  o åt på restaurang!
Vi var väldigt imponerade av både lärare o elever! 

DECEMBER

Andra julbordet för i år o här med härliga vänner på JULGALAN som var fantastiskt bra med alla underbara artister.

Fick även mitt första paket av en bloggläsare på julgalan så himla fint! 
Uppesittarkväll o Julafton firade vi hemma hos oss så underbart att ha alla hemma.
Här väntar vi bara på mamma o morfar!
<3
En så mysig jul med nära o kära!


Jag har öppnat min Webshop <3 Så himla kul!

Man kan få både delbetalning o faktura!
Kika in vet ja! ;)



Vi har firat in ett nytt år med underbara vänner i Branäs!
Magnus, Maria, Lisa o Magnus med underbara barn!

<3





Jag vill tacka ödmjukast för ett FANTASTISKT ÅR jag fått uppleva!

Tyvärr är det inget man kan ta för givet!

Jag har  absolut inte fått med allt vi gjort men en hel del underbara middagar o människor jag har fått träffa!

Det här inlägget kommer jag titta tillbaka på när jag är gammal, kanske ensam?!?

Vad vet man om livet? Jo just ingenting!

Men minnen är oförglömliga för nära o kära!

Min familj som jag älskar till månen o tillbaka!


Jag är så tacksam för detta år!


Nästa år kan det omöjligt överträffa det här!?

Men världen behöver bli bättre! 

<3

GOTT NYTT ÅR!

Njut av varje stund!

<3

Kramar Petra

2 kommentarer:

  1. Vilket fantastiskt år :-))))) Grattis, härligt att se . Stor Kram Bittan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja nu hoppas vi att 2016 kommer leverera! <3 Kramar Petra

      Radera