Petra Nyman Art & Design

måndag 25 januari 2016

Ny vecka! Ett grymt middagstips på Hot chicken gryta!

Söndagens Powerstep gick toppen, kände mig så inspirerad igår. Det var många både gamla o nya deltagare, kände responsen från deltagarna som såg både trötta, glada o nöjda ut när de gick därifrån.
Det är det som gör att man älskar sitt jobb som instruktör. (absolut inte pengarna).

En trött instruktör efter passet hihi körde även en massa intervaller så alla kan jobba i sitt tempo o ta ut sig så mycket som söndagsformen tillåter helt enkelt.
När jag kom hem började jag förbereda kvällens middag. Det fick bli min heta kycklingrätt med lime, ingefära o vitlök. Mums!
Jag serverade med lime, cashewnötter, sweetchilisås, broccoli, jasminris o en blandsallad som tillbehör.
Snabbt, enkelt o väldigt gott!



Recept spicy hot kycklinggryta
Ingredienser:
4 kycklingfiléer
1 röd paprika
1 gul paprika
1 gul lök
1 burk kokosmjölk
1/2 lime
2 msk riven ingefära
2 vitlöksklyftor
1 msk sweetchilisås
1 msk kycklingfond
1-2 tsk sambal oelek (beroende hur stark ni vill ha)

Servera med ris, cashewnötter, kokt broccoli, sweetchilisås o limeklyftor

Jag gjorde så här:

  1. Strimla kycklingfiléerna
  2. Strimla paprikorna
  3. Hacka löken
  4. Stek kycklingen i en stekpanna med lite olja eller smör
  5. Tillsätt paprikorna o löken o låt steka med en liten stund
  6. Häll i resten av ingredienserna o låt puttra ca 15 min.
Tada klart! Middagstips till helgen kanske?


Snart kommer min morbror  hit som ska fortsätta måla de väggfasta bokhyllorna i biblioteket (tillika min alteljé för tillfället). Spännande att se när det är klart.

Är inne på 3:de kaffekoppen nu! :) Dricker alltid kaffe innan frukosten!

Laddar för mitt lunchpass nämligen pulsspinning, så kul med fullsatta pass! 
Fortfarande januari?!? Hur länge hänger du i efter nyår?


I eftermiddag ska jag fylla på fransarna hos Linnea på CutandDrive!

Ha en fin start på veckan!

Nu ska jag sätta fart på måndagen!

Ses snart!

<3

/Petra






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar