Petra Nyman Art & Design

lördag 23 januari 2016

Tack Selma SPA för den här gången!

God lördag önskar jag er!
Vi har precis kommit hem från Selma Spa i Sunne med härliga vänner. Vi kom på att vi gör en spontanare o de flesta paren hängde faktiskt på. Ibland är det lättare att köra "går det så går det" än att planera in allt långt i förväg. Jag kan på riktigt bli stressad av att ha för mycket inbokat även om det bara är roliga saker? Jag är kanske konstig men men.

Vi var i alla fall 4 par som kom iväg. Jag o Lisa hade ett outnyttjat presentkort från goddiebagen som vi fick på Tabataboostresan "en övernattning på Sunne SPA-anläggning (ja ni hör ju inga dåliga goodiebags på de resorna direkt!) Gigi o Linda är duktiga på att skrapa ihop helt fenomenala påsar. ;) Känns som julafton varje gång! :)


Älskar SPA-anläggningar!
Först var jag till frissan (i fredags) (ska bara sätta på lite smink också för jösses så glåmig man kan se ut! Jag behöver sol NU känns det som) därefter åkte vi förbi KMTI för att leverera några av mina muggar som jag sålt. Sedan var det raka spåret till Sunne.

 Det är så skönt för det tar bara ca 45 min hemifrån. Tänk att man har så nära till ett sådant fantastiskt ställe. Lätt att glömma bort ibland!

Bagaget framkört av R o jag avsläppt vid entrén.
Vi mötte Danne o Malin i repan som också precis checkat in så vi bestämde att fortast möjligt byta om o göra dom sällskap i bubbelpoolen!
Ika o Lisa var på Yoga o Ika var på nån behandling innan de också kom o gjorde oss sällskap!
Ett tu tre försvann den ljuva lugnande musiken o ersattes av hög partymusik. Det var tydligen After Work här fick vi reda på! Hihi Men Ika styrde upp det hela så vi fick tillbaka vår relaxingfeeling. ;)
T o Magnus dök också upp efter att de jobbat klart för dagen! ;) (Några måste ju jobba i familjerna också?! ;)
Hela gänget på plats! T var lite besviken att inte han fick stå bakom kameran?!? Hehe
Frukt o bubbel o bubbel! Ingen fel kombo alls!
Vi hade bord till kl 20:00 så R bjöd på en liten fördrink innan middagen på vårt rum!
Malin lånade toan o lyckades med bedriften att slå på larmet så telefonen ringde gällttvåsek senare (vi bodde tydligen i ett handikappsanpassat hotellrum så det var bara att trycka på nödsignal (fanns även en bredvid sängen. 
Vi kan inte vara första som tryckt av misstag kan jag tro även om knappen satt onormalt högt upp i badrummet för att släcka lampan Malin?!??!? ;DDDD! Hihi
Dinnertime! Hungriga som vargar!
T:s förrätt!
Efter lite dividerande hade vi alla till slut kommit fram till varsin tre-rätters?!?
Vi ser väldigt tysta, städade, blyga o lite sofistikerade ut här! 
Oj vad skenet bedrar kan jag ärlig säga! Haha
Snart hade vi löst alla världsproblemen?!
Högt o ljudligt! Ho ho!
Har ni läst min blogg tidigare  bla från när vi var i NYC ihop så vet ni hur kul vi har med Schhh! (pga att jag något tillfälle tyckt att R pratat för högt om olämpliga saker??!? 

Så det var Schhhh några gånger vid vårt bord (vi tycker det är otroligt roligt) ;). 
Det roliga var att när vi körde första gångerna blev borden intill knäpptysta eftersom de trodde vi hysssade  åt dom! Haha..... som tur var fattade de poängen lite senare så de hängde också på! Det sprider sig som en löpeld! :)))

;DDDD!

Mumsig kalvfilé med potatiskaka till varmrätt! Taberas på den för min del!

Men när det kommer till efterrätter vill jag väldigt gärna dela (det har vi också gjort en grej av)
R vill ju helt inte dela?!

Hur små de än är så delar vi alltid jag o R! Hehe ( Lisa satt o dreglade över allas efterrätter för att se om någon inte orkade sin?!? ) :)

Vi var sist från restaurangen o fortsatte lösa världsproblemen i baren?!? 
Sen sov vi vår skönhetssömn o vaknade i förrän 07:30.
Efter någon timme drog vi oss till frukosten, där vi träffade Malin o Danne! De andra hade redan ätit.
De hade en fin frukost på Selma, vi letade nästan halvt ihjäl oss efter juicen dock!?
Så modernt skulle man knappa in vilken sorts juice eller dryck man villa ha på en Padda?!?
Kaffekoppen i handen tillbaka till rummet för att byta om till träningskläder.
Det fick bli ett corepass! Lisa o Malin körde tabata också men jag har fortfarande en liten tendens till halsont när jag vaknar på morgonen. (det var alltså inte för att jag var trött om någon skulle misstänka det?????!!!! :)

Efter ytterligare en fika med dessa härliga vänner åkte vi hemöver!
Puss på er härliga vänner för den här gången!
Mycket skratt o energipåfyllning!

<3

Tack Selma Spa o presentkortet från Tabataboost trip!

Vi skulle egentligen åkt häst o släde på vägen hem också (vår duktiga städerska Diana som bjudit oss till det) men det får vänta tills en annan gång! Vi behövde hem en sväng till doggisarna innan vi ska till våra förra grannar på middag ikväll.

<3


Ha en finfin lördag alla!


Kramar Petra




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar