Petra Nyman Art & Design

fredag 1 januari 2016

Gott Nytt År från oss i Branäs!

Gott Nytt År alla Bloggläsare! Vilket härligt avslut vi hade på 2015. Vi åkte upp till våra vänner Maria o Magnus redan i onsdags som har stuga här i Branäs. De hade bokat hotell till mig o R o även till våra vänner Lisa o Magnus med barn.  Hotellet är helt nybyggt o är som en liten minilägenhet.
Första gången i år som jag åkte skidor bättre sent än alddrig hihi -10 gr.
När vi kom fram i onsdags mötte de oss vid hotellet sen var det gångavstånd till stugan.
Tacomiddagen stod uppdukad på bordet när vi kom så himla lyxigt.
En supermysig fjällstuga! Charlie är inne i en film! Hihi Skön filmställning! ;)
Hela nyårsgänget samlat! 
Det finns både kylskåp, ett litet kök men jag o R hade glömt att köpa frukostmat på vägen som tur är det mer ordning hos familjen Fredholm så vi fick äta frukosten uppdukad hos dom igår! Så mysigt!
R o jag gick ner o hyrde pjäxor till mig efter frukosten.
Sen bar det iväg i backarna.

Mycket folk men ändå inte trångt i backarna
R o Magnus G
Så vackert när solen kikade fram.
Första gången i mitt liv som jag vågade mig på att åka gondolen lift!

Så stolt över mig själv att jag vågade med min extrema höjdskräck men det gick bra! Jag såg inte så mycket ut! ;) Det var skönt med tanke på att jag fått ont i halsen dagen till ära o kände mig lite matt.
När vi tröttnat på skidbacken o barnen ville in i värmen åkte vi sista åket ända ner till Maria o Magnus G:s stuga o åt korv med bröd.
Några  körde flygplanet! Har ni hört talats om det?  Det hade inte jag?!?
En liten lek för pappor med en liten flaska! ;D!
Barfota! Usch vad kallt! Tur att det var nära till 40 gradiga bubbelpoolen!!!
Charlie ville aldrig gå upp! ;)


Åh inte våra män heller?!?
Fina tjejerna Nathalie o Ella badade efter grabbarna.
R tog en tupplur innan middagen som var bokad på vårt hotell Mountain Lodge.
Lisa var nyårspiffad!

Redo för nyårsmiddag!

Lite bubbel o förrätt!
Varmrätt!
Skål!
Efterrätten var mörk choklad o väldigt mäktig så ett hörn räckte!
Efter middagen var det myyyys i loungen framför brasan! ;)

Grabbarna grus på turné!
Sen kom vi på att vi skulle fixa ett Insta med ombytta parnter! Vilka roliga påhitt man kan komma på efter några glas?!?

Magnus G o Lisa Posar!
Jag o Magnus framför brasan! What a feeling! Haha
Vi tyckte själva att vi var bäst! Hehe
Maria o R! Ser lite stelt ut det där! Haha ;D!!!!
Sådär ja! ;D!
Puss! <3

Jodå Instacollaget klart! Check!!!!! Och ligger ute!!!!!!
Sen var det promenad tillbaka till stugan för att invänta tolvslaget!

O guess?? Såklart skulle flygplanet praktiseras också!
Inväntar tolvslaget med iskallt bubbel!

HAPPY NEW YEAR!
O massor av fyrverkerier!

En mycket lyckat Nyårsfirande med underbara vänner!

<3

Nu väntar ett spännande 2016!

Happy New Year alla!

Imorse var det sovmorgon o långfrukost hos grannarna igen!...


Kram på er o hoppas ni hade en lika härlig nyårsafton som vi hade!

Claes o Bella firade på varsitt håll men hade det toppen de också!


Nästa inlägg är återblickar för 2015!

Det kommer bli ett långt inlägg men så kul att se tillbaka på allt man fått vara med om under året

! Det är så lätt att glömma annars!


Hörs snart! Nu blir det nog några åk i backen!

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar