Petra Nyman Art & Design

onsdag 4 mars 2015

Shopping i Patong o Jungceylon!

Vi bestämde att vi skulle göra en snabbutflykt till Patong! Jag skrattade när jag såg bilderna R tagit på mig o Anna när vi hittat fokus på shoppigen o springer gatlopp hehe jisses vilken blick vi får;) Vi hade nämligen bara 3 timmar på oss innan vi skulle åka tillbaka till Indigo Pearl igen.

 Haha ja det är så här ni ser ut sa R till mig! <3
Vi var alla tjejer plus R o Johan! Pierre o Christer var hemma o höll ställningarna med barnen.
Vi reste kungligt! Tog ca en timme till Patong!

Varmt så in i bomben! 


Yepp då drar vi igång! Vi börjar på Jungceylon!

Pruta är ett nödvändigt ont här! Jag gillar det inte men till slut så var man igång!

Jag köpte nya kuddfodral med kända kontnärsmotiv typ Picasso på! Jag har köpt flera st i Nerja också men här var det bättre pris (efter lite prutande) ;)

Vi började inomhus längst ner är det som en marknad (fast lite finare) Jag prutade på en bestick uppsättning (hamrade supersnygga) 12 st gafflar, knivar, skedar skulle de från början ha 18 000 bath för o jag prutade ner det till 6200 Bath.(ska visar er sen, jag har ju så mycket plats i lådorna nuförtiden efter min rensning därhemma);) Vi pratade med en försäljare som berättade att försäljningen minskat drastiskt sen förra året då Ryssarna inte har råd att åka hit längre.

Vi delade på oss! Svårt att shoppa i grupp liksom?!? (blir inte så effektivt) :) Så jag o R tog en Tuk Tuk till en utomhusmarknad.

 Ser ni skylten? Patong shopping paradise! Hehe
Höll på att gå riktigt åt skogen då jag precis innan vi skulle åka hem med taxi (vi skulle mötas kl 14:00) kände på huvudet o insåg att jag inte hade min Dolce Gabana solglasögon på mig! Vart hade jag lagt de av alla ställen vi varit på? Men som tur hittade vi dem igen vilket var helt otroligt? Annars hade jag verkligen gått back på den här turen! 
 Nu var vi här på förmiddagen men tänk er kvällarna här! Det är helt sjukt så mycket folk, ljud, ljus stim o stoj det är här då.
Effektivitet var ledordet! Provar utanpå både gult linne o jeansshorts! ;)
Den (byxdressen i skrynkelfritt tyg) fick iallafall följa med hem! ;)

 Den vita spets solklänningen som jag rycker i fick också följa med! ;)
 Okej! Dessa tre toppar fick inte följa med hem?!??
 Fotar från Tuk Tuken! Gillar ledningarna?!?
 Den här var han värd efter att ha burit alla kassarna! <3
Cold Chang!
Jag bryter ihop åt den här bilden! Ser ni blicken?!? Oj så allvarlig! Vilken fokus!

Väl hemma pustade vi ut på underbara lugna Indigo Pearl! Lite behandlingar som ni kan läsa om i förra inlägget hanns med.
 Vi åt middag på samma ställe som vi gjorde dagen innan nämligen här! 
 Så skönt att sitta utomhus o äta! Lite livemusic bjöds vi också på men kanske inte världens bästa stämmor direkt!? ;)
Så varmt i luften när vi strosar hemåt till hotellrummet igen! <3
Molly, Linnea o Jonis testade ju fiskspat redan kvällen innan! Så här mycket kittlar det på fötterna!
Ni kan ju se min min på inlägget innan hihi!

Ikväll ska vi på BBQ afton med sand mellan tårna!

Varma kramar ifrån Thailand!

<3

/Petra




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar