Petra Nyman Art & Design

söndag 9 december 2012

2:a Advent! Testar nytt kycklingrecept!

Så var det redan 2:a Advent o jag fattar ingenting?!?
Måste börja skriva lista så jag hinner med allting inför jul!
Jag hatar o stå i kö sista veckan innan jul o inser att jag snart är där!
Bella däremot har fixat sina julklappar som har så körigt med allting!
 Duktig o påhittig som alltid! :)
Jag har tappat bort mina julgardiner?!? Ja det är sant!
Ljusslingorna som hänger på Tujorna vid entren  är trasiga
 så jag måste försöka ta mig till RUSTA o köpa en nya!
Kransen på dörren är ej fixad! Claes frågade när vi ska göra julskinkan!
Kanske till Lucia svarade jag! Så sent sa han!
Har iallafall fått till en god middag ikväll!
En sak är säker! Jul kommer det bli ändå!
:)
<3
 
 Solsidan har börjat därför är det lite tomt vid bordet!
Får nog förflytta mig till soffan jag också!
 Sås!
3 dl grädde
2 msk kalvfond
1 dl vitt vin
persilja
Baconet ska användas som topping!
 1.Koka ris till 4 personer
Lägg i botten av en ugnsform
 
2.Stek kycklinglårfilé snabbt i en stekpanna ca 2 min per sida salta, peppra
 
3.Koka ihop sås
3dl grädde
2 msk kalvfond
1 dl vitt vin
 
4.Lägg kycklingen på riset.
5.Häll över såsen
6.In i ugnen 220gr i ca 25 min tills kycklingen är genomstekt
 
7.Toppa hela anrättningen med knaperstekt bacon o persilja  när den kommit ur ugnen!
 
Bon Apetit!
 
Vilket härligt gäng som körde Powerstep med mig idag!
Fick beröm o det tänker jag leva på hela kvällen!
Love my job! Även på en söndag efter julfest på KMTI! Hehe
Done!
Nöjd!
Glad!
Ruffsigtuffsa!
 
Nu ska jag titta på inspelat
Så mycket bättre igen, var lite trött när jag tittade inatt!
 Darins dag!
<3
En annan glad nyhet har bestämts idag också men det spar jag lite på!
Hihi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar