Petra Nyman Art & Design

tisdag 25 december 2012

Julen avklarad! Nu drar vi till Dubai!

Vi har haft en jättemysig jul hos mamma!
Först var det R:s födelsedag, sen minijul med Jullan o Erik,
 sen fix o mys till uppesittarkvällen, (vi spelade plump tills klockan blev 01:30) 
julafton hos mamma, så idag först har jag börjat packa resväskan till Dubai imorgon!
 Vi blir hämtade av Tomas o Ika 07:30 så jag har ju natten på mig hihi! 
Jag tror inte jag hunnit berättat för er att R o jag åker med
 goa vänner till Dubai o är borta över nyår!
Så nu kommer farmor o farfar hit o tar över rodret i en vecka!
Välkomna hit farmor o farfar o kör försiktigt från Täby!
 
Vad svårt det är att packa jag tar alltid med mig på tok för mycket!
Är värdelös på packning helt enkelt, en nyårssupé på hotellet ingår också!
 Hjälp vad tar man på sig?!
 Vi har varit i Dubai en gång tidigare, det är ett riktigt låtsasland!
Science fiction o helt overkligt! Häftigt o se faktiskt!
 
Vill ni se vart vi ska spendera veckan klickar ni!
 Jag tror att vi kommer stå ut här en vecka?!
Byter det gärna mot all snö här hemma!
Jag älskar sol nämligen!
R har kört snöslungan halva dagen!
 Julklappen från Bella o Claes åker ner i resväskan!
Det är fantastisk olja o glitter till håret!
 
 Igår efter julpromenaden på kyrkogården åkte vi till mamsen o åt smarrig julmat!
 Jag tycker mest om sill, Jansson, omelett med kantarellstuvning, prinskorv, skinka
o köttbullar (som jag inte hunnit lägga på tallriken än)


 Glögg innan julmaten!
 Sen kom självaste Tomten tillika Robert Nyman!
Eddie tyckte det var tryggast på pappas arm!
 Paketöppning! Många timmars inslagning tog ett snabbt slut! Hihi
 Gammelmorfar myser med Alice o
Inez (lillskruttan har på självaste julaftonen fått sitt namn)

 Eddie var mer än nöjd!
Pangare, verktyg som motorsåg o borr, hörselskydd o arbetshandskar!
Här får Bella prova hans cowboyhatt!

 Sötis!
 Många paket kvar att öppna!
 En elgitarr! Eddie kör ett riff!
 Tjo, stoj o stim!
Sen fikade vi rulltårtsbakelser o kaffe!
Karl-Bertil Jonssons julafton på tv en självklar jultradition!
Nästan viktigare än Kalle Anka!
Trodde inte det skulle gå ner mer?!?
Men jodå skinkmacka o tomtegröt slank också ner innan vi for hem
o kollade slutet på "Tomten är far till alla barnen"!
Det känns som alla var väldigt nöjda!
Tusen tack mamma o  alla andra för en fantastisk mysig julafton 2012!
 
Nu ska jag köra ett litet packningsrace till!
 
Bella ska ut ikväll med tjejligan på Nöjesfabriken (återvändarna)
Claes vet jag inte vad han ska göra än?
Själv laddar jag för att vara klar till "Så mycket bättre" som börjar kl 20:00!
 
Vi ses i Dubai!
(förhoppningsvis)
 
Ha en underbar Juldag!
 
<3
 
Kram Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar