Petra Nyman Art & Design

lördag 15 december 2012

En helkväll i Örebro! Improviserad Melodifesteval!

 
Efter att vi checkat in på Behrn Hotell,
 hade vi gjort upp att vi skulle ta en fördrink på Lilla Örebro kl 17:00.
Vi var lite tidiga! Så här väntar vi in de andra!
 
Skål min fina man!
 
 Kan varmt rekommendera detta hotell!
Bra frukost, mitt i stan o fantastisk trevlig personal!
 Stort rum vi fick!
 
 Mycket snö o fin julbelysning!
Här hade jag fortfarande inte riktigt koll på vad vi skulle på ikväll?!
 
Jodå så här var det! Improviserad Melodifestival!
Jag skrattade så tårarna sprutade! Tur att man kör med fransförlängning o inte mascara! Hihi
R fotograf! Allihopa grannar i Nerja!
Frida längst till vänster... ha ha jag menade till höger?!?
Jobbade kvällen till ära, det är hon som byggt upp o skapat hela Scenen.
Bra jobbat där Frida!
 Det här var annorlunda o hur bra som helst!
Improviserad Melodifestival!
Jag är grymt impad av artisterna måste jag säga!
Vi alla i publiken fick skriva en påhittad låttitel när vi kom!
Sen tävlade de emot varandra, konferencieren som för övrigt måste ligga o föda nu! (har aldrig sett någon så nära till barnafödande tror jag) drog våra lappar med de påhittade låttitlarna!
Artisterna fick veta vilken sjanger de skulle sjunga! Schlager, Rock, Reggae, Gospel osv
Sen var det bara kliva ut på scenen o hitta på sin lilla melodi o text som skulle passa låttiteln!
Ja ni förstår vad vi skrattade!
I pausen fick vi Gulashsoppa med cremefraiche o ostmacka! Supermumsigt!
 Vi hann med ett pubbesök på Stora Örebro också efter Melodifestivalen! 
R träffade massor av gamla kompisar!
Kul för honom! Det är ju Örebro som är hans egentliga hemstad!
Men jag tror han trivs i Karlstad också! :)
 Tur att det finns lyktstolpar att luta sig mot! Hihi
Snygga Elisabeth med S på huvudet!
Där hade vi riktigt, riktigt låg humor!
 
Fin julbelysning i Örebro!
 
 

Börjar bli lite kuriga...... med all rätt!
Vi avslutade partyt på vårt hotellrum!
03:00 pip!
 
Ingen skönhetssömn inatt precis!


Nu är vi hemma igen! Claes o grabbarna har kollat på fotboll!
Nu snart börjar veckans höjdarprogram!
 
"Så mycket bättre"
 
Det tyckte inte dom så de drog upp på övervåningen för Fifaspel?!?
Jag ska bänka mig i soffan o nåde den som pratar med mig!
Hihi!
Blir något enkelt tilltugg bara!
Killarna hade varit o köpt mat på Ceylan så de har utfodrat sig själva!
 
Njut av Lördagkvällen fina!
 
<3
 
/Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar