Petra Nyman Art & Design

måndag 25 juni 2012

SJ vilken är PMS-kärringen som jobbade på tåget mellan Karlstad-Arvika igår kl 18:00?!?


SJ har gjort det igen! O den här gången handlar det inte om några förseningar!
Det här gör mig både arg o ledsen!
Bella o hennes klasskompisar skulle till Arvika igår
för att fira en klasskompis som ej kunde vara med på studenten pga en allvarlig olycka!
Alla åkte med tåget strax före 16:00!
 Utom en tjej som jobbade så hon fick ta tåget kl 18:00 själv till Arvika!
Bella hade frågat om det gick att köpa biljett på tåget o fått svaret  att det gick att betala med kort!
När kompisen som åkte själv skulle betal med kort var det blankt....

 Nej!
Vad ska jag göra då?!? Kan ni skicka faktura?!?
 Svaret var
 Nej! Du måste betala kontant eller med SJ kort!
Kan jag skynda mig till bankomaten i  Kil! När går tåget?!?
Nu! Du får hoppa av!

Fatta att SJ tvingade av söta tjejen i Kil som skulle fira studentfest för sin
klasskompis som varit med om en traumatisk olycka!
Ärligt vad är det för fel på folk?!?
Där fick hon sitta  i regnet på Kils tågstation avslängd av tåget!
Vad hade det gjort om hon fick åka med till nästa station?!?
Hoppas hennes föräldrar skickar in en fet insändare i tidningen!

SJ ni får nog antälla lite vettigare människor i framtiden!
Lite flexibilitet kanske också vore på sin plast!
Medmänsklighet saknades hos den (ursäkta mig för ordvalet) bitterkärringen iallafall!
Hoppas hon känner sig nöjd o tillfreds med sig själv!

<3



Nej då SJ!
Jag ska vara vuxen nog att inte dra alla SJ anställda över en kam!
:-) 

Mitt ny-gamla projekt!
När jag ändå har ångan uppe passar jag på att rensa garderoben!
Jag skänker allt till välgörenhet utom ett par House of Lola klänningar känns det som?!?
Jag vill börja på ny kula!
Claes o kompisar har precis lämnat ett regnigt Karlstad till ett ännu regnigare Borlänge!
Ha en fin dag alla kära cybervänner!
Ge någon ni känner en vänlig kommentar!
<3
/Petra


4 kommentarer:

  1. Förutom att du faller i samma fälla som männen brukar göra (PMS-kärring) delar jag din indignation. Til SJs försvar får jag dock säga att jag de de senaste åren jag har åkt (mest sträckan Stockholm/Göteborg respektive Bollebyg/Göteborg) har blivit väl bemött av personal och alltid fått god hjälp med både betalning och annat. Så det var säkert någon som hade personliga skäl att bete sig illa ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag är absolut ett PMS-monster då o då?!?:-) Men jag tror ändå aldrig jag skulle kunna vara så elak att jag kastade av en ung tjej ifrån tåget! Jag åker mycket tåg i jobbet! Brukar aldrig vara problem med tågvärdarna! Det är väl bara så att vissa människor är på fel jobb! Löpande band kanske skulle passa den damen bättre!
      Kul med kommentarer! Kram o ha en fin dag!:-)

      Radera
  2. Usch och fy, vilken skitkärring! Hoppas detta uppmärksammas så hon får sig en känga! Säkert är de flesta tågvärdar jättebra och detta verkar som ett rent tjänstefel! Såna människor träffar man tyvärr i alla yrkesgrupper, på Coop Nolgård tex, där har jag upplevt det mest häpnadsväckande bemötande någonsin!!!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera