Petra Nyman Art & Design

torsdag 28 december 2017

Uppesittarkväll! Recept kycklingfajitasgratäng med sting! Nya stolar!

Granen blev klädd hos oss dan innan julafton i år pga att vi inte fick igång julgransbelysningen.
R bytte alla ljus innan vi insåg att den gjort sitt ;)

Så kul att vi får upp vår gran lagom tills andra typ kastar ut sin haha
Jag ska njuta av den fram till nyår ändå sen åker det här också!;)
Det är så grått o trist ute så det behövs lite värme o ljus härinne tycker jag.
Vita hyacinter i kristallglas blev så fint.......älskar doften av gran o hyacint.

Tror inte så många åt texmex på uppesittarkvällen?
Men nu kanske ni börjat tröttna på julmaten så kan jag verkligen tipsa om 
den här fajitasgratängen med sting i.


Serverade med Nachochips och salllad
Recept Kycklingfajitasgratäng
Ingredienser:
4-6 Kycklingfiléer
1 msk kinesisk soja
1 påse Fajitakryddmix
2 tsk sambal oelek
1 röd paprika
1 gul lök
1 påse gratängost
3 dl grädde
Jag gjorde så här:
  1. Sätt ugnen på 220 gr
  2. Putsa o strimla kycklingen och stek snabbt på hög värme i stekpanna i lite smör eller olja. Häll sojan o sambal oelek över och stek in.
  3. Lägg även i den strimlade paprikan o löken i stekpannan, stek på medelvärme några minuter.
  4. Strö fajitakryddningen över.
  5. Lägg röran i en ugnsfast form.
  6. Fördela osten ovanpå och avsluta med lite mer fajitakrydda och häll grädden över.
  7. Sätt in i ugnen i ca 20 minuter.

Yummie! 


Inte en krona inte ens en ny nyårslott vann vi!
Kaos med att hinna med alla nummer precis som vanligt hehe
Lite glögg, värme, skratt o mys precis som det ska vara på uppesittarkvällen, ja förutom kycklingfajitas då det var ju en liten skräll!
Wilma tyckte om sitt fina skynke ifrån Rusta <3
Hon älskar ju att krypa under täcken o filtar så det passade ju perfekt <3
Mitt under bingolotto kom vi på att vi skulle spela in en julsång o skicka till våra vänner;)

Vi skrattade så vi grät åt R efter han glömt ordingen på låtarna x antal gånger 
...fick Bella hålla upp ett papper bakom kameran så han skulle komma ihåg! 
Familjen tok! Då missade vi tredje bingon haha
Julstämningen är på topp!

R o Bella klädde granen medan jag lagade middag

Annars slog vi in paket och jag fick det prestigefyllda uppdraget att baka rulltårta till julafton som skulle firas hos mamma.
Konstigt nog fanns det inga plåtar till ugnen i huset hon köpt de måste beställas så därför fick jag äran den här julen! Så nu har jag utökat min repertoar vad gäller bakning till rulltårta också!
4 ingredienser passar ju mig perfekt!

Den blev faktiskt helt ok! <3

Kolla in mina fina nya billiga stolar som jag ska ha i hallen

Det blev så fint med sammetstol o min sidenkudde från Petra Nyman Art
Hel nöjd! Stolen HÄR!

God fortsättning!
Julafton hos mamma kommer i nästa inlägg!

Konstigt att inte Claes är hemma men de har det helt fantastiskt i Florida!

<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar