Petra Nyman Art & Design

lördag 16 december 2017

Hejdåmiddag! Samtal från BKEs butikschef!

Vi kom fram till Stöten i torsdags kväll, så mysigt med lite snö o vinterkänsla o inte bara snö som regnar bort efter nån dag. Ljust och vackert.


Tyvärr fick farmor o farfar ställa in sin resa då farfar blev sjuk precis lagom till att de skulle åka.

Tur ändå att de inte hann iväg för är man inte helt kry vill man helst vara hemma <3
Men vi tar det en annan gång istället. Huset står ju kvar.
Så nu har vi några dagar bara jag o min man o tre doggisar såklart!;)

Mitt finaste o enda  luciapynt måste jag ta fram varje år! Vet inte om det är Claes eller Bella som gjort
detta vackra Luciatåg hehe

Idag har Claes o Josefin landat i Fort Lauderdale.
Känns så konstigt att inte ha dom hemma över jul men de kommer få det fantastiskt i Florida och så många nya upplevelser. WOW!

Bella kommer hem på måndag o stannar över julen tack o lov <3  hon har ju också varit borta över julen bla då hon bodde  i NYC ett år <3 Tur att skype finns säger jag bara!

Det var ett så fint reportage om henne idag i VF  Länk HÄR!
Man blir så stolt o glad att hon kämpar o följer sin dröm!
I tisdags bjöd jag hem Claes o Josefin på middag då de som sagt är borta i Florida över julen.



Glöggpremiär, pepparkakor med ädelost!
Jag gjorde en hederlig potatisgratäng, helstekt fläskfilé, pepparsås o vitlökssmör.

Vi satt o pratade om deras resa så spännande det ska bli.

Finaste Claes o Josefin <3
Min lampa som jag beställt från Royal Design har äntligen kommit! Den ska upp här över matsalsbordet så flyttar jag in den som hänger här till "biblioteket" tänkte jag;)
Jag gjorde blåbärspaj i minigrytorna till efterrätt
Vaniljvisp o vaniljglass till
Som sagt är jag ingen hejare på efterrätter så det blir alltid något enkelt
Det här är en av mina få paradefterrätter hihi tre ingredienser är precis lagom att hålla koll på.

Smulpaj 
100 gr smör
2 dl mjöl
1 dl socker

 täck blåbären o in i ugnen på 200 gr ca 30 min tills smuldegen fått färg ;)
Tada!

Middagen blev iallafall uppskattad av ungdomarna;)

Nu ska vi snart hoppa i bubbelpoolen här i Stöten!

Vi har nyss ätit våfflor så himla mysigt här!

Vi väntar med spänning på fler bilder på Snap från Claes o Josefin!


Ha en härlig lördag alla!

Kommer snart inlägg här från härliga Stöten!


Just det! I torsdags morse ringde BKEs butikschef upp mig då han läst mitt ilskna inlägg om hur jag blivit bemött där. Han var så ödmjuk o trevlig o förklarade att det var superviktigt för dom att ge den bästa servicen, han beklagade allting o sa att han skulle ta ett snack med sin personal.

Förhoppningsvis hade de bara en "bad hairday" den dagen o det kommer säkert inte inträffa igen.

Bra gjort av honom att ringa upp mig tycker jag!

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar