Petra Nyman Art & Design

måndag 4 december 2017

När man börjar tröttna på semestern och Mauritius! Paparazzi!

Vad gör man då? JO så här!?

Det bästa med semester är ju när man börjar tröttna på att dagens största o svåraste  beslut är vart o vad man ska äta till middag. Det är då man verkligen är klar o förberedd för att ta tag i alla bestyr därhemma.
Jag är sååå peppad på allt just nu! Varken regn, snöslask, förkylning eller mensvärk kan få mig på dåligt humör känns det som?!


Måndag idag o jag fick skaffa vikarie till mitt spinningpass pga förkylning, ok det kändes inte så bra men hellre det än att det ska bli en utdragen process av min förkylning som för flera av mina kollegor som är inne på tredje veckan nu.
Men ärligt vilken träningsvy jag hade på Mauritius! Är gräset grönare nu igen på andra sidan jorden hihi!?

Nu ska jag börja köra Pilates igen det var så länge sen o jag är verkligen så sugen, jag har aldrig haft sådan stark core som när jag körde Pilates.



R gick lite före ner till stranden efter lunchen.


Jag höll på att slita fram solsängen o lägga mig vid fel man?!??!?!? HAHA jag bryter ihop av skratt om jag hade gjort det! Kolla vad han tittar konstigt på mig!
R har ju nästan alltid röda badbraller haha


De hade han hängt upp så fint här på tork! HAHA (se bilden ovan)

Det gäller att titta noga vem man slänger sig ner bredvid! ;D!

Vad annars kan man göra när man börjar bli rastlös om inte gissa rasen på strandhundarna?!?



Eller börja smygfota o göra fina kollage som man kan snapchata hem?!



Tex den här! R gjorde en spontan tatuering efter lunchen! ;D!!!


Eller varför inte köpa en 11:e sjal när man börjar få riktigt långtråkigt?!? Hihi


Det absolut gulligaste jag varit med om på hela resan var iallafall den här söta hunden som kom o la sig i vår soffa på vår altan en kväll när jag satt ute surfade runt på datorn.
 Han låg där bredvid mig i över en timme.

Flera dagar senare när vi var på väg hem från stranden fick den syn på mig på stranden o galopperade emot mig viftandes på svansen kom emot mig hoppade upp o försökte ge mig en puss.

Den blev så glad när den fick syn på mig finaste strandhunden jag sett! <3

Ja jag älskar verkligen hundar!



Annars när man har lite långtråkigt kan man ju alltid skicka en Whats App 
på sina bruna ben hem  till sina  nära o kära eller en video på Robban hihi

Nej nu ska jag ta tag i middagsbestyren!

Förra inlägget från Mauritius tog nästan hela dagen!

<3

Kram o gokväll!

/Petra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar