Petra Nyman Art & Design

onsdag 6 december 2017

Familjekalas i Täby! Nytt från Petra Nyman Art!

Hos oss har vi ingen utegran utan vi kör med palmer o olivträd istället?!? 
Ja bara lite julbelysning i så är vi hemma! ;D!
Det går fort mellan årstiderna uppenbarligen?!

Vackert när det är frost i träden iallafall

Grillen kanske också är dags att ställa in eller?
Eller varför inte grillad prinskorv på julbordet?
<3

I lördags var vi till farmor o farfar i Täby för att fira farfar som fyllt 85 år.
Jag, Claes R o alla doggisar packade in oss i bilen, Bella hämtade vi upp i Nacka där hon haft barnklasser på förmiddagen.

Wilma håller farmor sällskap i köket! <3

Så himla mysigt att träffa alla!
Inte så ofta barnen träffar alla sina kusiner! Det var bara Julia som var tvungen att jobba som vi saknade!
Annars har de alltid träffats på somrarna när de växte upp i Frösakull utanför Halmstad där farmor o farfar har sitt sommarställe.
Claes, Bella o Roberts syster Agneta o man Erik
O jag!
Farfar den piggaste 85-åring jag känner serverade välkomstbubbel när alla hade anlänt.

Här blir kusin Gustav (ett år äldre än Claes) serverad, kommer så väl ihåg när vi var i Frösakull när de var små o en av dom var glad o en var arg o ledsen det varierade hela tiden när de spelade tennis, boule, pingis eller någon annan tävling hihi två killar med vinnarskalle båda två hihi
Gustav, Fia o Bella
Edvin som jobbar med rymdforskning typ hihi inte helt lätt för oss att förstå när han försöker förklara;) Alla kollar in Wilma här som parkerat sig nedanför Edvin i hopp om att han ska tappa ett chips hehe
Fina farfar håller välkomsttal!
Mysmiddag, surr, en massa skratt o gamla minnen.


Så himla gott det var! Vi blev bjudna på ren, lingon, potatis o sås. Det var det godaste vi ätit på länge!

Jag har aldrig lagat ren men det ska jag absolut prova att laga  framöver!

Vi fick även tunnbrödsrulle med rökt renkött o pepparrot till förrätt o äppelkaka med vispad grädde  till efterrätt.

En fantastisk god middag från början till slut!

Efter middagen tittade vi i fotoalbum o brev, teckningar  som barnbarn o barn skrivit så kul att se vi skrattade gott åt tex hade R skrivit en önskelista att han önskade sig SAKER! Haha vad gulligt!
Spelade tydligen ingen roll vad det var för saker?!?
På en annan önskelista hade han skrivit att han önskade sig en  bandspelare och resten får ni hitta på själva! Haha va kul!
Eller som min lillebror skrev! Pengar för resten när han inte kunde komma på mer saker han önskade sig!? Ja I-landsproblem det!

Kolla in farmor vilken pingla när hon gör moppereklam <3



Så snygg hon var o är fortfarande för den delen!


Tycker jag ser drag i Bellas leende o ögon från farmor <3

En bild på farfar som jag glömde fota ser man verkligen drag från både Claes o Gustav!
Häftigt att se!

Måste be att de skickar en bild på honom också! En riktig snygging det också!
Inte konstigt att man har en så vacker man! <3

Tack för en underbar mysig familjemiddag så kul att få ihop alla på en gång inte ofta det funkar nu för tiden när alla har fullt upp o är så utspridda över världen!

Farfar fick Viasat sport av oss då han är väldigt sportintresserad han har ett förflutet som gympalärare på GIH, så nu har de 60 nya kanaler att välja bland;) 

Annars har jag fått provtryck på mina nya kuddar i satin, de finns i tre olika motiv.
Jag har bara två stycken av varje än så länge
Kul med något som inte alla har därhemma:)


Trycket blev kanon! 40 x 40 cm med mjuk innerkudde!
Det är dessutom tvättbart i 40 gr.

Säljer dessa för 250:- ord (350:-) fram till 23 dec. så är du intresserad är det bara du hör av dig här eller på andra sociala medier eller i min webshop HÄR!!
<3
Har även målat klart den här halvorginalen
Såld!

Hörde på Malou efter 10 att man lever längre om man dricker kaffe! Så då kör vi väl en påtår då!

Ha en toppendag!

Nu ska jag köra Pilates! Måste försöka mjukstarta med träningen efter förkylningen!

Laddar för mina spinningpass på fredag o sördag!

Söndag (andra advent) ska jag köra ABBA spinning 15:30 på KMTI! Det brukar vara populärt så hoppas vi ses då!

<3 

Kramar Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar