Petra Nyman Art & Design

lördag 9 december 2017

Hyr vårt hus i Stöten Sälen! Andra Advent! Helgen som gått! Middagstips! Julklappstips!

Hej på er! Hur har helgen varit? Börjar det infinna sig någon julstämning än? Jag har tagit det väldigt lugnt i helgen! Förutom spinning i fredags o igår söndags ;) Nu ska jag strax iväg o köra lunchspinning.
 Så himla skönt att komma igång med träningen igen. Först semester sen en förkylning på det har ju gjort det lite si sådär med träningen. Igår var dessutom första dagen på tre dagar som jag inte har haft ont i huvudet. Jag som typ aldrig har ont i huvudet fy, ont i nacken som kryper sig upp i bakbuvudet, men nu peppar peppar hade jag inte ont igår o inte idag;)

Vi hade bokat upp oss på reservbiljetter till Stjärnklart som var i helgen här i Karlstad men det var väl lika bra att det inte blev något med det även om det hade varit galet kul att se alla artister.

Till veckan åker vi iallafall till vårt hus i Stöten o det ska bli så mysigt, där kommer julstämningen garanterat att komma<3

Har fått frågor om uthyrning av vårt hus som vi har ihop med en annan familj.
Det är inte många veckor kvar att hyra men kolla länken nedan som är utlagd på Blocket om ni är intresserade.





Jag ser framemot att komma hit till helgen <3 Frisk luft, elda brasa, basta , bubbla o goda middagar.


Andra advent igår! Bara två veckor till julafton helt galet ju!
Min änglaadventsljusstake kommer från Perfect Home.

Jag tänkte sätta lite granris på också men nu är det ju snart färdigt med advent hihi
Annars har helgen gått till tvmyskvällar!
Bästa  "Så mycket bättre" jag sett med tolkningar från Sven Ingvars.
Tårarna trillade o man blev verkligen så berörd <3 Fint!

Jag kikade in på Rusta efter spinningpasset o det har kommit nya fina färger av mina favorit necessärer
Både silver o rosa <3
Så fin o älskar att det får plats så mycket i den, sen priset på 59:- är ju rena fyndet!
Köpte även Opi nagelförstärkare i tre steg för 149:- tycker naglarna redan känns starkare?! ;)


Passade på att göra lite hemmaspa efter spinningpasset

Hårinpackning från Isabella Löwengrip så härlig!



Peeling från Dermalogica som är som ett pulver som jag använder flera gånger i veckan.
Sen har jag fått en ny favorit också från Isabella Löwengrip nämligen Sleeping sensation som jag sover med varje natt! Så skön när man är så torr i ansiktet.
Hur härlig som helst! Kostar ca 150:- på apoteket


Grymma produkter <3
Igår till Nobelmiddagen gjorde jag Biffstroganoff så himla gott! R sa att det var det godaste han ätit på länge?! Bra betyg! ;)

Ingredienser:

Gör så här:

Skär köttet i 2 cm breda strimlor. Hacka löken och skär champinjonerna i skivor.
Värm upp en stekpanna med margarin eller smör på medelhög värme.
Stek köttet ett par minuter. Lägg i lök och champinjoner och låt det stekas tillsammans.
Krydda med salt, peppar och paprikapulver. Tillsätt tomatpuré och senap. Häll på grädden och kalvfonden.
Låt steka på svag värme i stekpannan, helst under lock, i ca 10 minuter. Smaka av med salt.

Jag sitter ju bänkad varje år det är Nobelfesten, jag har ju själv serverat där för många herrans år sedan men det känns verkligen som igår
Känns så overkligt att man gått där ett minne för livet!

Eftersom jag inte mått helt 100 så har det blivit middagar som tar lite tid i köket!
I fredags när R var på Julbord med jobbet kom Claes hem o gjorde mig sällskap till Idol.

Åh vad jag hejade på Hanna! Lite härlig girlpower! Hon gjorde dessutom vinnarlåten bättre än Chris tycker jag. Men han vann förmodligen på tolkningen av Imagine för den gjorde han helt fantastiskt bra. Tycker bara det känns som vi har haft så många som Chris som har vunnit Idol senaste åren.

Hanna kommer förmodligen ta världen med storm ändå!

Enkelt o smarrigt med  oxfilé, hasselbakspotatis o vitlöks o pepparsmör!

Ibland är det verkligen så himla gott med en köttbit även om man inte ska äta det för ofta,
Räkor blev det i lördags också minimal tid i köket! ;)
Bara att koka lite ägg!
Mysig lördag med brasa o hundmys
Hoppas ni får en bästa start på veckan!

Nu ligger jag i sängen o bloggar med kaffekopp, nyhetsmorgon o doggisar!

Men ska snart hoppa i träningskläderna för ett härligt spinningpass!

Bästa starten på veckan!

Puss! 

<3

/Petra





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar