Petra Nyman Art & Design

söndag 6 januari 2013

Futsal! Trasiga prylar!

Hej! Idag skulle jag behövt en sådan service som det var på stranden i Dubai
på läktaren i Sundsta idrottshall! Hot! Haha
Där kom de o delade ut kall sorbé o en vattenduschflaska att svalka sig med!
Vi har nämligen tillbringat hela dagen i Sundsta
 idrottshall o kollat på Futsal turnering!
12 minuters matcher o jag tror det var 16 lag med!
Carlstad United hade två lag! Ett A-lag o ett Ungdoms lag!
Det har varit så spännande ettag så man blev helt svettig!
A-laget o U-laget (där Claes spelade) tog sig båda till Semi-final o
där som tur var vann A-laget över ungdomarna! Men det hade kunnat gå hur som helst!
 A-laget vann storslaget över FBK i finalen!
Grattis till alla duktiga killar som var med!
 Från 08:00 till 18:00 höll cupen på som avslutades med
prisutdelning till Carlstad Uniteds förening på 10 000 riksdaler!
 
Små saker som kändes riktigt lyxiga i Dubai!
Det här kom de o delade ut titt som tätt!
+ våta handdukar att torka pannan med när solen stekte på!
 
 
Fullsatt Idrottshall!
Jag o Ika hejade på våra söner som spelade i samma lag!
Grattis Tom som spelar i A-laget i Carlstad United!
(Ikas äldsta son, de vann hela klabbet)

Hjälp jag har sett ABBA musicalen i Sverige, London, NewYork
Gråter alltid till denna låt o tänker på Bella!


Bella var också med o kollade på Claes på em!
Men nu är Robert o hon på väg tillbaka till Linköping!
Imorgon börjar skolan igen efter ett härligt välbehövligt lov!
Kändes som hon var riktigt taggad att ta tag i dansen igen!
Hon har stora planer inför nästa år!
Spännande
<3
(men jag saknar dig redan)
Nu ringde de precis o hade kommit fram till Linköping!

Bilderna funkar fortfarande inte att överföra
så jag håller på att utforska Picasa webalbum istället!

Annars är diskmaskinen trasig! (har varit sen innan jul)
Min bil är trasig (idag)!


Härliga januari månad!
Annars är allt toppen!

Kram på er!
Nu ska jag ta tag i diskberget!

<3

/Petra


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar