Petra Nyman Art & Design

torsdag 27 september 2012

Core på Universitetet i Karlstad! Recept på Viltkycklingen!

 Idag på lunchen hoppde jag in o körde ett Core pass med lärarna på KAU! Ett stort gäng var de som kom o investerade i sin korsett! Ryggen o magen är ju det som bär oss genom livet!:)
Kul var det o vilket fint Universitet vi har i Karlstad!
Jag gillade texten Nobody puts Baby in a corner! Som satt vid huvudentrén!
 Här låg vi o tränade på golvet.... ca 30 lärare o jag! (30 min) core
I en helt nybyggd gympasal!
Min kycklingrätt som jag lagade igår blev jättegod!
Lite viltsmak!
 
Recept Viltkycklinggratäng! 
 
Jag stekte kycklingfiléerna i smör så de fick en fin yta!
La dem i ugnsformen!
Sen blandade jag
3 dl grädde
2 msk kycklingfond
1 msk outspädd vinbärssaft
1 msk kinesisk soja
2 tsk Rosmarin
2 tsk Timjan
10 krossade enbär på kryddburk
Salt o peppar
Hällde över kycklingen
Ca 30 minuter i ugnen på 200 gr tills kycklingen var genomstekt!

Passar bra med följande tillbehör blomkålsmos, pressad potatis, ris, sallad, vinbärsgelé, inlagd gurka!

Smaklig spies!

Ikväll ska jag köra sista klassen för den här veckan! Puh!
Börjar känna  mig lite trött i kroppen!
Det blev rivstart efter semestern!
Men 45 min spinning ska jag allt klara av innan jag ger mig!

Ha en fin dag!
Var rädda om er!
<3
/Petra

 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar