Petra Nyman Art & Design

söndag 1 april 2012

Nu kör vi ett mumsigt recept från Experimentet! Bon Apetit o Delade sovrum!


  Receptet på gratängen lyder

300-400 g pasta (fusili)
300-400 g kassler eller rökt skinka
200-300 g grönmögelgelost el valfri (jag hade cambozola också)
2dl creme fraiche
2dl grädde
10-15 svarta oliver (jag tog blandade)
1 stor purjolök
Salt o peppar
  1. koka pastan
  2. skär purjolöken och fräs ihop med kasslern(skuren i bitar)krydda och skiva i oliverna
  3. blanda pastan med purjolöken o skinkan
  4. Lägg i en smord form
  5. blanda osten grädde o creme fraiche till en smidig kräm.
  6. Häll detta över pasta blandningen
  7. Grädda i 250 gr 10-15 min. Servera med ciabatta o sallad
Omtyckt av alla!

Tack Mona Andersson för ett toppen recept!

Blanda 2 dl grädde, 2dl cremefraiche o osten till en jämn smet!

Köpte riktigt stora Fusilloni! Kändes lyxigt!


Nykokt pasta perfekt Al dente!

Kassler, purjo, oliver! Vackert!

Blanda ihop med pastan!

Häll över ostblandningen o grädda i ugnen 250 gr 10-15 min!

Blev fantastisk gott!
 Jag har en glutenfri gratäng också!
 För alla LCHF:are finns det  LCHF-pasta i affären har jag sett!
 Men det visste ni säkert redan!:-)
Jag älskar när allt är i samma form!



Teknikens värld! Grr!
 Igår när jag skulle lägga mig funkade det inte att fälla ner sängen helt plötsligt?!?
Tur att man har ett gästrum !:-) He,he!
Delade sovrum alltså, men träsktrollet Elsa följde med o höll matte sällis!
Man kan ju inte sitta upp o sova en hel natt!:-) 

Undrar om bananen ska få ligga en dag till innan jag slänger den!?!


Gårdagens Eearth hour blev en timme försend hos familjen Nymans
Vi åt en mysig middag med Bella o Daniela innan de drog ut i natten!
Trötta tjejer som repat o kört  föreställningar hela vckan.
 Nu har de snart föreställning med
 Widelius Dance company


Sitter i soffan härligt trött i kroppen efter veckans sista spinning o pilatesklass idag.
 Lyckades få med mig min man på spinningen idag*ler*.
Kul att jag träffade min kollega Lena från SamC på Pilatesen också:-)
 Jag kör nästan all min träning i slutet av veckan torsdag-söndag
så imorgon ser jag fram emot en riktig slappardag!
Jag bloggar, slötittar på hockeyn o tittade precis ut genom fönstret!
Snö?!?
Måste vara 1:a April skämt! :-)

Härlig söndag på er!
Kram Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar