Petra Nyman Art & Design

lördag 28 april 2012

Humöret på topp! God lördag! "Middagstips for Dummies"?!?

Kan man bli annat än på strålande humör när man vaknar till det här vädret!
Jag var tvungen o gå ner på bryggan o få lite sommarkänsla!
Tänk när man sitter här en sommarkväll på bryggan med räkor ett glas kallt vitt vin
o kikar på båtarna som glider förbi ute på Vänern!
Eller går ner här med morgonkaffet o bara njuter av stillheten!

Tänk att två av Claes kompisar badade här för en månad sedan!
 De hade kört fotbollstraffturnering o den som förlorade var tvungen att bada
 Så blev det! Jag tror knappt isen hade försvunnit helt?!?

Hoppas vi kan vara ute med båten lite mer  i år än förra året!
Då tror jag vi var ute en gång om vi bortser att R skjutsade runt på "the teenage" som åkte ring i viken!

Angående Let´s Dance igår!
Jag tycker att Marcus (saknar utstrålning, noll sexappeal)!
 eller Camilla Läckberg ( för stel och perfektionist- varning på henne)!
skulle ha åkt ut igår!
Jag hade säkert varit precis som Camilla om jag varit med i Let´s Dance! Dukig flicka!:-)
Men lite tråkigt blir det?!? Men grymt modiga o duktiga är dom!

Närmast på schemat står en Zumbaklass på KMTI!
Claes spelar fotbollsmatch på hemmaplan jag missar lite men åker direkt efter Zumbaklassen!
Heja Carlstad United!

Jag bjuder på ett middagstips! :-) För de med idétorka?!?
Det ser ut som jag skrivit receptet for Dummies?!? Hi,hi!

Trevlig lördag alla fina!
<3
Måsskit på bryggan! Snart ska högtryckstvätten o utemöblerna  fram!

Gårdagens middag!
Stek fläskfilé!

Strimla 1 purjolök och 7 soltorkade tomater!

Stek tills löken mjuknat lite!

Tillsätt
3 dl grädde
1 burk cremefraiche
1 vitlöksklyfta
1 köttbuljong eller 1 msk fond
Krydda med Knorr kött o grillkrydda! (det är hemligheten till hela rätten)

Servera med färsk pasta!
Eller bara med en god sallad! LCHF varianten!

Gott blev det iallafall!
Smaklig spis!
Förrätten bestod av räkor o aioli!
Sommarkänsla!

2 kommentarer:

  1. Hi, I do think this is a great blog. I stumbledupon it ;) I may revisit once again since i have bookmarked it.
    Money and freedom is the best way to change, may you be rich and
    continue to help other people.

    Here is my web site ... Linked here

    SvaraRadera
  2. Hi there, I read your blog daily. Your humoristic style is awesome, keep doing
    what you're doing!

    Also visit my weblog Free Batman Games

    SvaraRadera