Petra Nyman Art & Design

torsdag 10 november 2016

Värmande tips! En värld i chock!

Vaknade redan 05:00 igår morse slog på tv:n direkt o var så bombsäker på att Hillary skulle bli den första kvinnliga presidenten, men vad hände???  Trump tar hem det, det måste vara ett skämt eller? Man blir verkligen mörkrädd o många med mig. Man blir både arg o ledsen! Hur ska detta sluta kan man fråga sig?
Nu vill jag istället ge er lite värmande mys inspiration i kalla vita (vackra) vinter Sverige, verkar inte vara mycket som fungerar nu?! Värsta snöovädret i Stockholm på 100 år sa de på Nyhetsmorgon nyss!

Den här tänker jag köpa, tyckte den var så fin man kan lägga mossa i kanten om man vill. Så stilren o den kostade bara hör o häpna 99:- det kan man verkligen unna sig. Älskar ljus o ljusstakar så här års. Ni kan klicka hem den 


om ni är insnöade?!? <3
De här tofflorna från UGG har jag precis klickat hem, nu vill jag bara gå hemma o mysa känns det som. Hittade dom för halva priset så ett riktigt fynd det också!


Blev så sugen på soppa  till lunch. Tänkte mig den här som jag lagade senast för två år sedan hihi så skrev jag så här på bloggen.


Jag hackade två schalottenlökar o en halv vitlök som jag värmde på i lite olivolja i en gryta.
Därefter tog jag en halv påse fryst spenat o tinade upp i grytan.
Jag tillsatte 2 msk kycklingfond o 6 dl vatten som fick koka dryga 10 minuter.
Sen vispade jag ner 1, 5 dl ekologisk grädde samt blandade i en msk naturell Philadelphiaost.
Sen var det bara att smaka av med salt, vitpeppar o cayennepeppar.  En del vill ha muskotnöt i också men det skippade jag! Jag kokade ett ägg o lade i soppan! Så där har ni min lunch idag! Jag köpte även ett fröknäcke på Ica som jag åt med philadelphiaost till soppan!


Nej nu ska jag fylla på kaffekoppen, förbereda mitt lunch tabatapass på Tieto.

Resten av dagen ska jag måla i atéljen <3

Kör försiktigt om ni är ute på vägarna!
Glöm inte släcka ljusen som ni tänt!

Hörde precis att Solsidan ska bli film nästa år!

Ikväll missar jag inte Wahlgrens Värld! ;) 

Kram på er!
<3
/Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar