Petra Nyman Art & Design

tisdag 22 november 2016

Födelsedagshelg!

Att få till en helg när alla barnen är hemma är inte lätt kan jag lova. Men vi lyckades nästan den här helgen. Julia o Bella som har fyllt år men Claes hade lagfest med CU så han kunde tyvärr inte vara med. Bella kom med tåget redan i torsdags vid 22:00 tiden.

Lördagens firande av Bella o Julia.
 Men innan dess var Bellas kompisar här o firade henne i fredags!
 Bella o Fia fixade så god hemmagjord pizza som även jag o R fick smaka på. Annars såg vi knappast till tjejerna på hela kvällen så de hade nog mycket att uppdatera hihi
 På lördag vid 13:00 tiden kom Julia med buss från Örebro. Resten av släkten kom vid 14 tiden.
 Min fina morfar trot eller ej men 94 år,  o han är brunast av alla o jag tor inte det är någon  spraytan där inte?!

 Morbror Leif o Gunilla kunde också komma :)
 Jag springer som en yr höna mellan köket o försöker ta några bilder också!;)
 Min lillebror Pär o Eddie kom också!
Det var verkligen så länge sen vi träffades nu.

 Jag beställde exotisk planka på Ica men jag kompletterade med fläskfilé, egen potatisgratäng, en västerbottenpaj, baguetter samt en cheddar o cantatdou ost.
 Tror alla blev mätta o belåtna <3
 Eddie gillade mest melonen! :))
 Julia o Bellsan! <3
Granarna i bakgrunden köpte vi på IKEA i veckan. Berättade jag att jag tog fel på vecka när det gällde Strömstedt, det är ju den här veckan vi ska dit! Hihi så vi måste nog börja plocka fram adventsprylarna snart om det inte ska bli tomt här till första advent!?


 Jag skippade tårtan(som vanligt) o blandade vaniljglass, hallonsorbet o en chokladglass med grädde, maränger, bananer (som Eddie hjälpte till att skära) hallon, blåbär o  chokladsås!
Eddie hjälpte även till här! Hihi
 Ett bloss för en 23-åring o ett för en 25-åring! <3 <3
 4 generationer <3

 När alla hade gått hem tittade vi på Så mycket bättre!
De här tjejerna alltså! V har  inte direkt långtråkigt!

 Bella fick fina örhängen o doftljus av Julia. Julia fick en spadag på Yasuragi av Bella o Claes.
 Bella var tvungen att åka med tåget till Stockholm redan vid 13:00 i söndags då de skulle repa. 

 Men Claes hann hit en sväng innan Jullan åkte vid 16:00 tiden tillbaks till Örebro.
Spagetti o köttfärssås fick det bli till lunch!
Josefin dök ockå upp framåt kvällen när hon jobbat klart o vi åt hämtpizza! Orkade inte stå i köket mer då! ;)) Har dessutom haft hemsk mensvärk:( 
Julia fick en supersnygg vinterjacka från Parajumpers av oss i födelsedagspresent! 

Bella fick swish! Hihi

Tack alla för en mysig helg!


Annars en grå start på veckan vädermässigt!
Så skönt att börja veckan med min lunchspinning igår :)



Annars har jag överlämnat min målning till otroligt fina människor måste jag säga!

Nu ska jag jag sätta på Lugna favoriter som spelar julmusik ända tills Annandag jul hii o måla.

Ha en fin tisdag kära vänner!

Kram Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar