Petra Nyman Art & Design

onsdag 6 april 2016

Recept Linas snabba Matkasse! Bästa peelingen från Dermalogica! Aldrig mer McDonalds!

Hej på er! Nej Linas Matkasse kom inte förrän efter 20:00 i måndags så vi fick hitta på en annan middag istället! Har ni testat burgarna från Street Friends?!? Shit ångrade nästan att jag testade för den var grymt god! Kan nog bli fler gånger!

Men igår lagade jag iallafall första rätten från Linas Snabb matkasse eller lättlagade kasse.
Här ser ni alla ingredienser utom salt o peppar till Tandorikycklingen.

Diana var här igår o städade huset, jag städar också då fast mer plockar, fixar o donar. Det är så skönt att verkligen få en genomkörare i hela huset varannan vecka!
Vi har över 400 kvm så lite skönt att få lite hjälp av ett proffs med jämna mellanrum.
Annars åkte vi till XL o investerade i lite sportkläder, R funderade på den här när han springer i skogen?!? Haha.....


Jag köpte bla ett par nya solglasögon 249:-  (mina dolce gabbana tappade jag i Thailand när vi åkte longtailbåt) som jag snart kommer få användning av!

På fredag drar jag till Marbella på träningsresa. ;D!

Elsa kör sitt trygga hus när dammsugaren är igång här hemma! <3
Nu till Linas matkasse igen! Som sagt ingredienserna ser ni ovan.

Receptet på Tandorikyckling med rostad potatis, majskolv o yoghurt ser ni nedan! ;)





Ingredienserna till marinaden blandas ihop
Sen fick kycklingen gotta till sig i den! :)

Stekte kycklingen i lite olja i stekpannan.

Sallad av gurka, körsbärstomat o lime.



Mums det blev gott o godkänt av både Claes o R!

Idag vaknade vi med ett gäsp! Regnigt o dant ute! Not Like!
Var ner till Linnea en sväng för att fylla på fransarna inför resan, fick med mig denna peeling som varit slut som jag inte kan leva utan.
Verkligen en på topplistan hos mig!
Ja men hur gott var inte det här då! Jag kommer aldrig mer äta MC-Donalds burgare tror jag.

Saftig o god var namnet! 

Nu ska jag sätta igång med dag två av Linas Matkasse!

Sen ska jag sitta bänkad framför Finalen i Sveriges Mästerkock!


Vem vinner?!? Jag tror tjejen!

Kram o gokväll i stugorna!

<3

/Pet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar