Petra Nyman Art & Design

fredag 17 juli 2015

Vinkat av dottern! Ett underbart middagstips! Recept kall grön sås o Bulgursallad till grillat!

Hej vänner! Nu måste jag verkligen tipsa om ett super smarrigt middagstips! Det godaste jag ätit på länge kan jag säga! Bella gjorde det här när hon hade tjejmiddag här hemma. Igår var det jag som skulle försöka mig på det! ;) Såsen kommer från Bellas kompis Fia eller hennes mamma Helena kanske?!? Detta vill ni inte missa! ;)

 Vilken härlig middag vi hade igår! Bella o  Claes o hans tjej Josefin o senare kom även Bellas kompis Alex vi hade så mysigt att bara sitta länge o surra o skratta. Det var en bra avskedsmiddag för Bella som flyger till New York ikväll. Inge avis alls?!? Men vi (ett gäng) ska ju dit i September så jag får väl hålla mig tills dess?! ;)

 Bulgursallad som var gudagod!
 Bella styrde upp det hela då jag tänkte trycka ur granatäpplet över salladen, men då hade allting blivit rosa av saften så tryck (pilla) ur dem på en tallrik först! ;) Tips från Bella! 
 Receptet är väldigt enkelt o det gillar vi eller hur!

Gör bulgur enl recept på paketet går ju otroligt snabbt jag hade lite grönsaksbuljong i också!
Sen hackar du mynta o persilja som du rör ner.  Smula fetaost o till sist toppa med granatäpplekärnor!

 Den kombon var =<3 Mynta är så fantastisk gott har jag kommit på!
 Sen med den här gröna kalla såsen till alltså! Jamen jag dööör så gott!
Receptet har jag bara fått muntligt av Fia men jag gjorde så här!
 Här ser ni alla ingredienser föresten! ;)
 Recept grön fräsch kall sås

1/2 påse spenat eller ca 2-3 dl?
Basilika (en kruka jag gillar basilikasmak)
1 msk sweet chili sås
1-2 pressade vitlöksklyftor
2-3 dl turkisk yoghurt
salt, peppar

Jag gjorde så här!

Mixade spenat, basilika med 1 msk yoghurt
Blandade i resten av yoghurten
Pressade i vitlöken
Tillsatte sweetchili såsen o smakade av med salt o peppar!

Tada! Världens godaste sås!
Skulle säkert vara supergott till lax också!

 R hade även köpt lite färska räkor som vi åt till förrätt med aioli.

 Igår grillade vi fläskkotletter till så gott!
Elektrikern var här igår också, det går framåt med biblioteket eller rättare sagt mer förvaringsutrymme! ;)
Nu är det förberett för belysning runt hela bokhyllorna. Nu är det målning som står på tur, sen lite dekorationer som ska dit. Tror det blir bra när det blir klart. Nu ska man bara fundera på vad man ska ha för möbler här inne?!? 
Så har jag kramat  o pussat hejdå till dottern! 
<3 
Ha en underbar månad i NYC! Puss älskar dig till månen o tillbaka!

R skjutsar henne till Arlanda men först ska de äta middag hos farmor o farfar i Täby:)

Soligt här idag! När R kommer hem ska vi träffa vänner!
 Vad gör ni på semestern?

På återseende!;)

Kramar Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar