Petra Nyman Art & Design

lördag 4 juli 2015

Båten sjösatt! Tabata i hettan!

Hur härligt är det inte! Hela Sverige lever upp dessa varma sommardagar! 
Ettag trodde man verkligen inte det skulle bli någon sommar överhuvud taget?!? Vi åker ner till vårt hus i Nerja i slutet på Juli så några solveckor är garderade ändå. Det här känns bara som bonus inget man räknat med alls!

Bellas fina kompis Josefin som hon träffade när de bodde i NYC kom hit i torsdags då hon jobbar på Putte i Parken. Mysigt att vi kunde sitta ute o äta middag! Finns inget bättre.
 
Vi grillade fetaostbiffar, sallad o tsatziki!
 Titta vilka fina blommor Bella fick när hon hade tjejmiddag föresten! ;)
 Annars har vi investerat i en stor marikis då det blir så varmt på golvet så man knappt kan gå på det.
 Det blev toppen, blir inte lika varmt i huset.
 Som tur är har man bryggan att fly till när det blir för varmt uppe vid huset!
 Vindsfönstret fick också en markis.  Nu är ställningen bortagen också, jag har varit uppe på den nyrenoverade vinden, wow säger jag hur snyggt R har fått till det! Det kommer ett eget inlägg om vindsrenoveringen. Vilken otrolig förvandling!
Bella tog ett dopp i vänern!

 Sjösättning på G! ;)


Vi köpte färska räkor som vi satt o pillade med i flera timmar! <3


Plötsligt händer det! Jag har ju haft ryggskott i ett par veckor innan vår överraskningsresa sen har jag inte så många pass på KMTI nu när det är sommarschema, så jag kan erkänna att jag har varit LAT! Men igår kände jag JUST DO IT! Mådde som en prinsessa efteråt, idag har jag träningsvärk känns himla skönt faktiskt! ;D

Efter det åkte vi ut på sjön o på kvällen hade vi en tjejträff "middag" med våra 5 döttrar som hållit ihop sedan skoltiden. Kul att både mammorna o döttrarna har så kul ihop!
Vi konstaterade att det måste vara unikt! Mer om det i nästa inlägg!

Idag kommer våra förra grannar hit o vi ska gå på PIP o kolla in Loreen ikväll!

Solen steker!

<3

Hoppas ni har det bra i sommarvärmen!

Syns snart!

/Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar