Petra Nyman Art & Design

onsdag 16 maj 2012

Har storleken betydelse? Sj levererar?!? Enkel god röra till grillat!

Igår när jag åkte taxi tidigt på morgonen till tåget berättade
taxichauffören att han sov ca 3 timmar per natt och jobbade 12-14 timmars pass?!?
 Själv behöver jag minst 7 timmar,
 förstår inte hur man kan klara så lite sömn o fungera?!?
Är det något man kan öva upp tro?!

Måste visa vilka fantastiska rosor jag såg i Stockholm!
 Jag har aldrig sett något liknande! 150:-/ st!
Måste ha varit 1 1/2 meter minst?!?
Är det roligare o få en lång ros eller 10 korta?!?


Häftiga rosor!

Kvällens enkla middag!

 Potatis, morötter, palsternacka, rödlök, paprika
Ugnsbakade med olja, flingsalt o rosmarin

Slängde färdigmarinerad kyckling på grillen!
Dagens tips!
 Blanda fetaost med cremefraiche lite salt o vitpeppar!
Gegga ihop o ni har jättegott tillbehör till grillningen!


Uttråkad på tåget igår?!! Jag hade redan fikat ( standard på tåg är kanelbulle o kaffe)!
 Passade jag på att fota mitt nya läderarmband (marknadsfyndet från Nerja)
Riktigt nöjd!
Det var 30 gr varmt på tåget!
 Ett gäng Norskar åt grillchips och varma, kladdiga dammsugare?!? Underbar kombination! Hi,hi.
 En barnfamilj  tittade på dvd, en äventyrs film på högsta volym!

Det var ingen hund som sket i kupén igår iallafall, som hände en annan gång när jag åkte med Sj?!?:-)
Då luktade det  hundbajs i hela kupén! Stackars vovve!
Tågvärden gick runt o bjöd på "chokladbollar" som kompensation för lukten!
Att jag inte bröt ihop av skratt! (gullig tågvärd) Hi,hi!

Sj:s personal och taxichaufförer är jag imponerade av!
Hörs sen!
Kram P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar